Telekom IT Market & Corporate Solutions (MCS) / Customer Solutions (CSO)

Telekom IT Market & Corporate Solutions

 

Az IT Services Hungary Telekom IT MCS és CSO ágazata együttműködve a német T-Systems Telekom IT szervezetével átfogó rendszerintegrációs informatikai szolgáltatásokat nyújt a német DT AG üzleti informatikai rendszereinek fejlesztéséhez és karbantartásához. Közel négyszáz magasan képzett, német és angol nyelvet kiválóan beszélő tapasztalt tanácsadóval, fejlesztővel és tesztelővel az ágazat határokon átnyúló projektekre és szolgáltatásokra specializálódott. A munkatársak nemzetközi oklevelekkel (PMI/PMP, ITIL Expert, ISTQB AL, SCRUM MASTER), a szervezet pedig CMMI DEV 1.3 Maturity Level 3 tanúsítvánnyal rendelkezik.

Helyszínek: Budapest, Pécs.

Telekom IT MCS szervezete a Billing és Billing Services míg CSO szervezete a Testing és AD/AM kompetenciákra épül.

Billing

Az MCS Billing kompetencia fő területei: Billing Classic, Mediation, Middleware & Postbilling, Rating & Billing mely legnagyobb részben a Deutsche Telekom/Telekom IT különböző számlázási rendszereinek fejlesztésével, tesztelésével illetve karbantartásával foglalkozik. Kollegáink 2006-tól folyamatosan – bővülő mértékben – vesznek részt az érintett rendszerek működtetésében, mely mára már lényegében a teljes számlázási folyamatot lefedi (mediation, rating, billing, post-billing). Számos rendszernél a fejlesztésen/tesztelésen túl – az elmúlt évek hatékony együttműködésének következtében – architekt illetve projektvezetői pozíciókat is sikeresen átvettünk, mely hosszabb távon is biztosítja a sikeres együttműködést.

Billing Services

A Billing Services ágazat munkája 3 fő részre osztható. Az egyik legfontosabb kompetenciánk az SAP, ahol SAP-n belül a tanácsadástól a fejlesztésen, tesztelésen át az üzemeltetésig nyújtunk szolgáltatásokat. Legnagyobb tapasztalatunk Billing, Accounting, HR, BI és Logisztika területén van. A másik fő kompetenciánk a Mobile Billing rendszerek alkalmazásfejlesztése és tesztelése. A harmadik és viszonylag új területünk pedig a Billing rendszerek termék managementjének és tarifa konfigurációjának informatikai támogatása.

Testing

A CSO Testing egység alaptevékenysége a szoftver minőségbiztosítás: a szakemberek a Telekom IT CSO szoftver- tesztelési projektekben vesznek részt, tevékenységük tesztmenedzsment, teszttervezés és – végrehajtás feladatokra terjed ki. A tesztelés mellett az utóbbi időben hangsúlyosan jelennek meg fejlesztési és rendszertámogatói tevékenységek is.

Az ágazat munkatársai számára folyamatos szakmai továbbképzést biztosít. A munkatársak projektjeik során kapcsolatban állnak külföldi kollégáikkal, munkakörtől függően lehetőség van hosszabb-rövidebb ideig a külföldi munkavégzésre is. A segítőkész, együttműködő munkahelyi légkör csapatépítéssel, családi nappal és számos egyéb közösségi programmal egészül ki. A T-Systems stratégiájának megfelelően az ágazat projektjei és fejlesztői-tesztelői csapata folyamatosan bővül.

AD/AM

A CSO Application Development / Application Maintenance (AD/AM) egység alaptevékenysége az alkalmazás fejlesztés és karbantartás. Különböző heterogén rendszereken, változatos technológiákkal dolgoznak szakembereink (CRM, SAP, Java, IBM Websphere, Oracle).
Az MCS és CSO ágazatok munkatársaik számára folyamatos szakmai továbbképzést biztosítanak. A munkatársak projektjeik során kapcsolatban állnak külföldi kollégáikkal, munkakörtől függően lehetőség van hosszabb-rövidebb ideig a külföldi munkavégzésre is. A segítőkész, együttműködő munkahelyi légkör csapatépítéssel, családi nappal és számos egyéb közösségi programmal egészül ki. A T-Systems International stratégiájának megfelelően az ágazat projektjei és fejlesztői-tesztelői csapata folyamatosan bővül.

CMMI DEV

2015. november 27-én az IT Services Hungary sikeresen teljesítette a CMMI DEV Maturity Level 3 megújító auditot.

CMMI_DEV_25542

Az IT Services Hungary Systems Integration (SI) ágazata először 2012-ben nyerte el a CMMI minősítést. Ezen CMMI felmérés az adott szervezet képességét és érettségét vizsgálja, ami magába foglalja a dolgozókat és folyamatokat is. A CMMI Institute dolgozta ki ezt a világszerte használt képesség fejlesztési keretrendszert, mely a szervezet üzleti célkitűzéseire épülve egy sor olyan gyakorlatot biztosít a folyamatok javítására, amelyek megnyitják az utat a jobb működés és teljesítmény felé.

A 2015-ös szervezeti átalakítások nyomán az ITSH SI-s kollégák egy nagy része a Tel IT MCS-ben folytatta munkáját, ahol sikeresen teljesítették az 2015-ben megújuló auditot, amelyet a CMMI Institute egyik hivatalos SEI audit partnere végzett. Bár a megújító audit nem volt előírt követelmény, mégis a részleg célul tűzte ki, hogy egy külső “SCAMPI A” értékelést kapjon a szervezet érettségéről, valamint, hogy tovább erősítsék a vállalat versenyképességét. A CMMI rendkívül szigorú audit követelmények mentén folytatja a szervezetek tanúsítását, és a Tel IT MCS képes volt teljesíteni ezeket a követelményeket 2015. november 27-én, amikor elnyerte a CMMI Maturity Level 3 tanúsítást: mind a 337 célja a 17 folyamat területnek „teljes mértékben teljesített” szintű értékelést kapott.

A felmérés során Tel IT MCS kollégái kizárólag pozitív visszajelzéseket kaptak, beleértve a következő megjegyzéseket:

  • Az elmúlt 3 év távlatában a szervezet jelentős növekedést tudott felmutatni az érettségében.
  • Delivery Excellence keretrendszer bevezetése.
  • Új infrastruktúra (SharePoint), mely támogatja a szervezeti folyamatokat.
  • Jelentős javulás a képzési rendszerben.
  • A felsővezetőségi vizsgálatok intézményesített és rendszeres módon kerülnek megtartásra. A vezetés visszajelzést kap és elemzi a folyamatokat és a teljesítmény KPI-okat.
  • A kötelező szervezeti normák tudatossága és a kapcsolódó szabályok testre szabása megtalálható a szervezet minden szintjén.
  • A kockázatkezelési folyamat ismert az összes érdekelt fél által és azt hatékonyan használják.

A magas szintű teljesítmény bizonyítéka megmutatkozik az ügyfelektől kapott pozitív visszajelzésekben is. Eme CMMI tanúsítvánnyal Magyarországon csupán két vállalat rendelkezik, amely egy abszolút megerősítése arra, hogy a Tel IT MCS és vele együtt az IT Services Hungary érettsége, felkészültsége és készségeik találkoznak a legmagasabb követelményekkel.