Solutions & Projects (S&P)

Banner_centerA Solutions & Projects (S&P) új szerződések megszerzésében, a projektek megfelelő időbeli, pénzügyi és minőségi teljesítésében támogatja a T-Systems International-t. Feladata a solution design támogatás a pályázatokhoz, infrastruktúra-architektúra tervezése és a legkülönfélébb globális és lokális projektek vezetése. E tevékenységek 2009 óta vannak jelen Magyarországon, az S&P Hungary jelenlegi felállása pedig a TSI tervekkel összhangban 2013-ban alakult ki, BOQ és Service Management teamek összevonásával. Az akkor kb.: 60 teljes munkaidős dolgozóval induló ágazat nemrég ünnepelte 100. tagját.

Helyszínek: Budapest, Debrecen, Pécs, Szeged

Fő nearshore ügyfelek a Shell, a Kone, a Georg Fischer, valamint az egyesült királyságbeli és holland LBU-k, és az ITSH Project Portfolio rendszerét is az S&P kezeli.

Valamennyi architect, presales munkatárs, projektkoordinátor és projektmenedzser magas szinten beszél angolul, és néhányuk egyéb nyelveken is. A tervek szerint 2014-ben már Németországon kívül az ITSH Solutions & Projects részlege lesz a legnagyobb európai S&P csapat. Nem csak a szenior projekt vezetőknek adunak karrier lehetőséget, hanem újonnan belépő, projekt menedzsmentben kevésbé jártas munkatársakat is várnak belépő projekt asszisztens szinttől.

Strategic Project Management

SPM Nearshore

A Strategic Project Management részleg főként nemzetközi piacra szolgáltató része az SPM Nearshore, melyet dinamikus növekedése miatt a közelmúltban két teamre osztottak. A TSI egyik legfontosabb ügyfele, a Shell Global Account egyes stratégiai fontosságú projektjeit menedzselő kollégák az SPM Shell, míg a KONE, az E.On, a DPDHL vagy a Philips Global Account nemzetközi projektjeinek vezetői az SPM Large Accounts csapatát erősítik.

Az SPM Nearshore munkatársak a legkorszerűbb, legprofesszionálisabb program-, projekt- és PMO szolgáltatásokat biztosítják a TSI kulcsfontosságú ügyfeleinek. Ezek közül fontos megemlíteni a Program/ Porject/ T&T Manager, a PMO (PMO Lead, PMO Support, Risk-, Quality-, Resource- és Change Management) funkciókat, valamint a projektek technikai vezetését is.

A csapat projekt menedzserei olyan nagy nemzetközi projekteket vittek sikerre, mint a Shell SAP HANA, a KONE Odin vagy a Georg Fischer OPF, melyek az ügyfelek számára bizonyították, hogy az együttműködés garancia a projektek magas szintű szakértelemmel történő, eredményes végrehajtására, versenyképes áron.

Az SPM Nearshore a szakma legjobbjait tudhatja a tagjai között: olyan magasan kvalifikált, nemzetközileg is elismert projekt menedzsereket, akik akár több tíz éves projekt környezetben töltött tapasztalattal rendelkeznek. Emellett viszont nagy hangsúlyt fektetnek a feltörekvő fiatal tehetségek gondozására is. Az SPM Nearshore égisze alatt futó PM Academy Project pedig egyedülálló mentorálási és tudásmegosztási rendszer kialakításával segíti elő a különböző szinteken lévő kollégák előrehaladását. Ezen felül szakmai, valamint egyéb hard és soft skill tréningek széles skálája került feltérképezésre, amelyek egyénre szabott fejlődési tervekbe illeszkedve segítik a kollégák szakértelmének hatékony fejlesztését, amely a csapattól megszokott kiváló minőségű szolgáltatás záloga.

SPM Center of Excellence

Az SPM CoE tevékenységének egyik fő eleme tapasztalt projektvezetők biztosítása lokális (ITSH) és nemzetközi projektek, valamint tranzíciók vezetésére. Emellett általános projekttámogatást (PMO) is nyújtunk mind helyi, mind nagy nemzetközi projektekhez. Fontos feladataink közé tartozik az állandó tanulás, a projekt és tranzíciós módszertan fejlesztése, melynek során az anyavállalat, a T-Systems International által meghatározott metodológia elvárásokat is figyelembe vesszük. Ezen túlmenően kiemelt feladat a cégen belüli projekt menedzsment érettség fejlesztése, melyhez  különböző belső tréningeket és szakmai konzultációkat biztosítunk. A nemzetközi PM együttműködés és tapasztalat megosztás szintén ennek a tevékenységnek a részét képezi.

Mint minden vállalat számára, az ITSH-nak is alapvetően fontos a rendelkezésre álló erőforrások optimális felhasználása. Ezt követtük a projekt portfolió menedzsment folyamat keretében a projektkiválasztás, a priorizálás, a monitoring, a kontrolling, valamint az utóellenőrzés bevezetésével. A rendszer működtetése mellett feladatunk annak folyamatos fejlesztése is.

Az SPM CoE széles portfóliójának köszönhetően a projekt menedzsment feladatokat levesszük ügyfeleink válláról. Teljes felelősséggel,  szakmai profizmussal kezeljük a ránk bízott projekteket, legyen szó projekt asszisztensi feladatokról vagy komplex, országokon átívelő projektek vezetéséről.

Az SPM CoE munkatársak részéről (és egyben a hatékony projekt menedzsmenthez) szükséges kompetenciák a megfelelő egyéni személyiségjegyek, tulajdonságok (például ügyfélközpontúság, eredmény orientáció, hatékony munkavégzés, lojalitás, felelősség vállalás, önállóság, kiválóságra törekvés, analitikus gondolkodás, kiegyensúlyozottság, stressz tűrés, más kultúrák elfogadása). Fontos a gyakorlati tapasztalat (projekt menedzserek esetében) és a teljesítményképes tudás (szakmai és projekt menedzsment módszertani ismeretek). Előnyt jelentenek a projektmenedzsment minősítések (PMI, IPMA, Prince II).

A nemzetközi háttérnek, valamint a változatos projekt típusoknak köszönhetően mindenki megtalálhatja a számára megfelelő kihívást jelentő feladatot vagy projektet, legyen az nagy nemzetközi informatikai outsourcinghoz kapcsolódó tranzíció, belső szervezetfejlesztési, esetleg alkalmazásfejlesztési vagy új irodaépítési projekt. Annak érdekében, hogy minél hatékonyabban tudják támogatni a munkatársak szakmai fejlődését, az SPM Nearshore-ral közösen együtt működtetik a PM Academy programot, melynek keretében a területen kevésbé jártas, új munkavállalóink személyre szabott felkészítését végzik.

Solutions

Enterprise Architect és Solution Architecture

Az architect csapatok kisebb-nagyobb projektek részeként professzionális tervezési és mérnöki feladatokat látnak el a T-Systems International keretein belül. Az IT architect-ek több év tapasztalattal rendelkeznek az IT iparágon belül, legyen szó akár műszaki vezetésről, tanácsadásról, fejlesztésről, automatizációról vagy egyéb mérnöki tevékenységekről.

Az architect munkatársak legfőbb erőssége, hogy képesek egyszerre koordinálni és megvalósítani a tervezési feladatokat, a professzionális tanácsadást és az implementációt is.

Ahhoz, hogy egy architect hatékonyan és eredményesen tudjon dolgozni, mély és széleskörű szakmai ismeretekre van szükség, illetve komoly soft skill kompetenciákra. Így elengedhetetlen például a jó kommunikáció képesség, az ügyfélközpontúság, az empátia, a nagyfokú önállóság és a megfelelő time management is.

A szakmai fejlődési lehetőségek tárháza adott, ugyanis több irányba lehet tovább haladni. Lehetőség van például ügyfélközpontú, magasabb szintű tervezés felé orientálódni vagy akár egy-egy szakterületen belül is el lehet mélyedni, magasabb szintű tudást megszerezve ezáltal.

Solution Design

Solution Design csapatunk komplex presales tevékenységet folytat, elsősorban nemzetközi piacra. Kollegáink felmérik a jelentkező ügyféligényeket a kiírt tenderek alapján, melyre magas szintű technikai megoldást készítenek a céges portfólió felhasználásával. Mindez magába foglalja a technikai részletek kidolgozását és menedzselését, valamint az architect csoportokkal történő szoros közreműködést. Ezek után a kockázatkezelési ismereteket felhasználva megfelelő költségkalkulációt állít elő a csapat és a pontos ajánlat szöveges definiálását is elvégzik, melyet deal solution managereink a T-Systems vezetősége, illetve az aktuális ügyfél felé prezentálnak. További tevékenységeik közé tartozik a due diligence folyamatok levezetése, a végső szerződés és a tranzíciós folyamat előkészítése is. A T-Systems portfólióját támogató tool (DSC Tool) kifejlesztése is a Solution Design részlegen belül készült el.

A Solution Design által nyújtott szolgáltatásainknak az ügyfelek felé számos előnye van. Nearshore partnerként munkatársaink magasan kvalifikált, kiterjedt tudással rendelkező, költséghatékony lehetőséget jelentenek nemzetközi dealekben. Elsődleges ügyfelük a T-Systems International GmbH (TSI) és az Local Business Unit-ok (LBU), ahova a T-Systems rendelkezésre álló portfóliójából az ügyféligényeket technikai oldalról kielégítve, a piaci árak figyelembevételével hatékony megoldást állítanak elő. Továbbá ennek biztosítása érdekében a Solution Designnak közvetlen beleszólása van a TSI támogatási struktúrájának kialakításába is.

A Solution Design munkáinak elvégzéséhez fontosak a kiterjedt informatikai és gazdasági ismeretek, a kalkulációk megfelelő előállításához. Magas szintű műszaki ismeretekre van szükség, egy világméretű scope teljes megértése érdekében. A nemzetközi munka hatékony elvégzéséhez elengedhetetlenek a kiváló idegen nyelvi készségek, elsősorban angol és német nyelven. Előnyt jelentenek a projektmenedzsment ismeretek, valamint a különböző ITIL tanúsítványok (mint pl. ITIL Foundation, Lifecycle, Capability, ITIL Expert, ITIL Master). Fontosak a soft skill kompetenciák is egy magas szintű menedzsment kommunikáció véghezviteléhez, illetve a csapatmunka során felmerülő szervezési és flexibilitási problémák megoldásához.

Mindezek mellett az üzletágon belül lehetőség van a szakmai fejlődésre trainee – junior manager – experienced manager – senior manager – expert manager szinteken, vagy akár nemzetközi területen OPM, BID Manager vagy akár Lead DSM pozíciókban. A folyamatos fejlődés érdekében számos certifikáció megszerzésére is lehetősége van kollegáinknak tréningek keretein belül.