Location Based Mobile Advertising (LBMA)

Banner_lbsBevezetés

Mi az a Location Based Mobile Advertising (LBMA), azaz a helymeghatározás alapú mobil hirdetés? A location based mobile marketing vagy mobile advertising, magyarra fordítva helymeghatározás alapú mobilmarketing vagy mobil hirdetés szolgáltatás jelent, amely a mobiltelefon cella állomások helymeghatározási információit használja fel. A helyalapon történő targetált/célzott hirdetéshez (geotargeting) egy földrajzi területet meg lehet jelölni és virtuális kerítéssel lehet körbekeríteni. Ezáltal kijelölésre kerül a mobilmarketing tevékenységünk helyszíne, melyet adott időpontban, időtartam alatt sms-ben küldött hirdetésre használunk fel. A helymeghatározásos mobiltechnológia segítségével a mobiltelefonok képesek felismerni azt, hogy az adott személy mikor lép be a virtuális kerítésen belülre, illetve mikor hagyja el a kijelölt terepet. A virtuális “kerítés” gyakorlatilag a fizikai világ bármely helye köré felhúzható, így például bevásárlóközpontok, reklámtáblák vagy más hirdetési pontok, városi parkok, stb. köré.

A helymeghatározás alapú mobilhirdetések célcsoportjai előzetes, írásban hozzájárultak ahhoz, hogy ilyen típusú hirdetésekkel megkeresse őket a szolgáltató.

  • Big Data megoldások alkalmazása (IT-infrastruktúra és alkalmazások)
  • Innovatív, egyedi megoldás (Európában, először Magyarországon.)
  • „Itt és most” marketing – valósidejű helymeghatározás és ajánlatküldés SMS-ben

A helyszínre szabott, vásárlói szokások alapján testreszabott  kampányoknál a  válaszadási arány (konverzió) akár ötször magasabb lehet, mint a hagyományos marketing megoldások esetében.

Miért éri meg a marketing mix részévé tenni az SMS-t?

LBM_02_HUN

Miért hatékonyabb?

Miért érhető el nagyobb bevétel a helyszínre szabott marketing-megoldásokkal, mint a hagyományos mobilmarketing révén? A mobilmarketing esetében a célcsoport ugyan kisebb, ám mindig „veszteség nélküli”, hiszen az ajánlatot csak azok kapják meg, akik akkor tartózkodnak egy adott helyszínen, amikor az ajánlat térben és időben is elérhető a számukra. Az ajánlat aktualitása miatt a mobilmarketing üzeneteire adott fogyasztói válaszarány érdemben magasabb lesz, mint a hagyományos marketingmegoldásoknál. A kedvezményt SMS-küldéssel aktiváló, ún. opt-in előfizetőkből nagyobb eséllyel lesznek a konkrét termékek vagy szolgáltatások vásárlói, mint a hagyományos mobilmegoldásokkal megszólított látogatókból

LBM_04_2

Hogyan működik?

A mobilmarketing szolgáltatás a geofencing alkalmazást használja.
Az előfizető lokalizálása két módon történhet:

  • Érintett területhez köthető konkrét ajánlat.
  • Ún. prediktív modell alapján (ennek lényege a fogyasztói csoportok összekapcsolása meghatározott időszakokkal és helyszínekkel, ezzel összefüggésben pedig a várható mozgásuk kiszámítása).

LBM_07

Az előfizető pozicionálása:

  • demográfia,
  • érdeklődés,
  • vásárlási előzmények
  • és más, fontos jellemzők alapján történik.

A mobilmarketing adatbázis Magyarországon már ma is több, mint 100 ezer opt-in előfizetőt számlál és ez a szám rohamosan növekszik! A weboldalon történő regisztráció során a felhasználó hozzájárul ahhoz, hogy mobiltelefonjából származó helyadatait felhasználják a jövőbeni helyfüggő kommunikációhoz.

Felhasználási ötletek

  • „Délután három és öt óra között gyakran üres az étterme/kávézója? Csábítsa be vendégeit egy vonzó kedvezménnyel éppen ebben az időszakban!”
  • „A szavatossági idő végéhez közeledő termékei vannak? Mondja el mindenkinek a közelben, hogy 30%-os kedvezménnyel adja őket!”
  • „Nem fér el az új kollekció az előző miatt? Kiárusításról szóló ajánlatát küldje el azoknak is, akik csak átrohantak a plázán és nem vették észre a feliratot a kirakatban!”
  • „Vadonatúj terméke van és szeretné, ha a potenciális vásárlók tudnának róla? Mondja el nekik minél hamarabb a helyszínre szabott mobilmarketing-megoldás segítségével!”
  • Hatékonyan reklámozhat például kutyaeledelt vagy helyi kisállat-kereskedést egy kutyafuttatóban, sportitalokat az edzőterem környékén, vagy egy koncert szponzorát!

LBM_06_2

 

Hatékony megoldás

A hasonló marketingmegoldásoknál átlagosan 5-20-szor jobb válaszarány!

LBM_082_HUN

Előnyök

Előny a vásárlónál!

  • Spam-mentes. A helyszínre szabottság érvényessé, relevánssá teszi az üzenetet.
  • Összeadódó kedvezmények. A vásárló egyszerre több „akkor és ott” elérhető ajánlatot is kaphat.
  • Célzott ajánlatok. A helyszínválasztás rendszerint a vásárlási szándék legfontosabb mozgatója: a mobilmarketing megoldások ennek a valóra váltását is segítik.

Előny a márkáknál és a hirdetőknél!

  • Szélesíti a vevőkört. A mobilmarketing hatékony értékesítési csatornája révén, új vásárlókat képes elérni.
  • Erősíti a lojalitást. A helyszínre szabott mobilmarketing megoldások nemcsak növelik, de hűségesebbé is tehetik a vevőkört.
  • „Tanítható”. A mérések és visszajelzések révén a rendszer finomhangolható és folyamatosan hatékonyabbá tehető.
  • Jutalmazza az üzleti innovációt. A mobilmarketing elterjedt alkalmazása tudatosabbá teszi a piaci szereplőket és versenyelőnyhöz juttatja az innovatív megoldásokat alkalmazókat.

LBM_010_2

Marketing és siker

  • A cég promóciós csatornáinak egymással történő összehangolása alapvető fontosságú.
  • Prémium márka csak prémium promóció keretében kommunikálható!
  • A helyszínre szabott és valós idejű – „itt és most” érvényes – kommunikáció növeli a marketingüzenetek értékét.

B2C – a vásárló felől nézve

Minden mobilreklám-stratégiánál alapvető fontosságú az üzenetek optimális gyakoriságának a meghatározása!
Minden mobil stratégia kulcsa, hogy a megfelelő tartalom a megfelelő időzítéssel jusson el a célcsoporthoz.

B2B – a márkák és a hirdetők felől nézve

A siker kulcsa:
az érték alapú tartalom.
az üzenetek összhangja az egyes kommunikációs csatornák között.

 

Sajtómegjelenések:

Budapest Business Journal, speciális kiadás „Innovation 2015″
2015. március 7

Budapest Business Journal, speciális kiadás „Innovation 2015″, nyomtatott kiadás
2015. február 28.

Budapester Zeitung hetilap cikke
2015. január 12.

Budapest Business Journal cikke
2014. október 10.

Helyalapú mobil marketing szolgáltatás magyarországi bevezetője
2014. szeptember 18.