IP Production Services (IPPS)

Az IP Production Services  (IPPS)  2016. január 1-jén vált önálló ágazattá, kiválva a TSS részlegből, melynek szerves részeként már 2008 óta működött. Az IPPS szervezet több mint 3500, T-Systems International és Telekom Deutschland ügyfélnek nyújt teljes körű távközlési szolgáltatásokat. Az ITSH-n belül az egyetlen olyan ágazat, amelynek közvetlen megbízója a Deutsche Telekom Technik GmbH.

„First class worldwide network services” irányelv alapján, az ágazat IP-VPN szolgáltatásokat nyújt globális ügyfelei számára, végigkíséri a hálózatok megrendelését, kiépítését, üzembe helyezését és felelősséget vállal az üzemeltetésért is, valamint annak optimalizálásáért. Több funkciót átívelő területen is képviselteti magát, többek között projektek koordinálásával ill. ITIL-alapú folyamattámogatással.

A normál és műszakos munkarendek mellett részlegünk támogatja a részmunkaidőt, a rugalmas időbeosztást ill. az otthonról történő munkavégzést is. Mind a pályakezdőknek, mind pedig a több éves munkatapasztalattal rendelkező kollégáknak is tartogat kihívásokkal teli feladatköröket. A fiatal tehetségek támogatásának elkötelezettségét mi sem bizonyítja jobban, hogy részlegünkön 23 gyakornok kollégát is foglalkoztatunk.

Az ágazaton jelenleg 316 fő dolgozik 4 telephelyen: Debrecenben, Pécsett, Budapesten és Szegeden.


Provisioning & Global Production Design

Ahhoz, hogy ügyfeleink üzemképes hálózattal rendelkezzenek, először meg kell rendelni, ki kell szállítani és üzembe kell helyeztetni a megfelelő hálózati komponenseket. A Provisioning felelős ennek a megrendelési folyamatnak a koordinálásáért egészen addig, míg a szolgáltatás ki nem épült az ügyfélnél. Külön csapat támogatja a német, egy másik a nemzetközi kiépítés folyamatát.

A kiépítések előkészítésének koordinálása mellett kapcsolatot tartunk a beszerzéssel és árajánlatot kérünk a szolgáltatásra. Biztosítani kell, hogy a részlegen dolgozó csoportokhoz letisztázott, a szükséges információval ellátott rendelések kerüljenek.

A Service Delivery Unit-on belül, a Global Production Design (GPD) csapata, német és angol nyelvet egyaránt magas szinten beszélő kollégái a Deutsche Telekom Technik globális vagy nemzetközi projektjeit és szolgáltatásait támogatják.

A GPD csoport főbb működési területei:

  • A nemzetközi beszállítókkal kötendő szolgáltatási szerződések technikai és SLA paramétereinek megtárgyalása, már élő szerződések kezelése.
  • Management, KPI és provider riportok, pénzügyi terv-tény elemzések kialakítása, készítése.
  • ITIL-alapú folyamattámogatás az incidens- és problémakezelés területén.
  • Auditok tervezése, koordinálása, kivitelezése, projekttámogatás.

Munkavégzéshez elvárt készségek a részlegen:

  • Magas szintű német és/vagy angol nyelvtudás
  • Interkulturális készségek (más kultúrák tisztelete) és kommunikációs technikák
  • Precíz munkavégzés, kiválóságra törekvés
  • Hálózati alapismeretek (Cisco CCNA) előny
  • Probléma-megoldó készség és folyamatismeret (ITIL)
  • Projektmenedzsment ismeretek

A Service Delivery Unit-on belül lehetőség van távmunkára, részmunkaidőre, ill. rugalmas időbeosztásra, ezzel is támogatva a munka és magánélet egyensúlyát.


Technical Delivery

Ahhoz, hogy az ügyfelek hálózatai és azok áramkörei üzemeltethetők legyenek, először meg kell építeni és átadni azokat. A Technical Delivery teljes felelősséggel tartozik ezen kiépítési, tesztelési folyamatért az IPPS-en belüli standard megoldások kapcsán egyaránt, és vállalati ügyfelek százainak biztosítják nagy kiterjedésű hálózati kapcsolataikat szerte a világon.

A forgatókönyv igen egyszerű. Van egy ügyfél, akinek a világon mindenfelé vannak telephelyei, irodái, raktárai és gyárai, és ezek egymással a T-Systems International által biztosított hálózati szolgáltatás segítségével kommunikálnak. Tételezzük fel, hogy ez az ügyfél szeretne új irodákat vagy telephelyeket nyitni, és azt szeretnék, ha azok is becsatlakoznának a már meglévő hálózatba és a kommunikációs folyamba. Ennek a megvalósítása a Technical Delivery dolga.

Másrészt ott vannak a fizikai változtatások, valamint saját gerinchálózatunk optimalizálása, mind technológiai, mind pedig költséghatékonysági szempontokat is figyelembe véve.

Munkavégzéshez elvárt készségek:

  • Magas szintű német és/vagy angol nyelvtudás
  • Interkulturális készségek és kommunikációs technikák
  • ITIL és projektismeretek vagy hálózati alapismeretek (Cisco CCNA)
  • Cisco CCNP és Juniper ismeretek előnyt jelentenek


Operations

Miután megtörtént az ügyfelek hálózatának kiépítése és az üzembe helyezés előkészítése, kezdetét veszi az üzemeltetés!

Az IP-VPN Operations terület az ügyfeleink számára nyújtott távközlési szolgáltatások és megoldások globális üzemeltetéséért felelős az egész világon. Feladataink közé tartoznak a standard változtatások végrehajtása, az új IPLS telephelyek üzembe helyezése, második szintű hibaelhárítás (incidens- és problémakezelés), a gerinchálózat változtatásainak koordinálása, valamint a nemzetközi vonalproblémák (WAN) hibaelhárítása különböző szolgáltatókkal együttműködve az IPLS felhőben. Több mint 2500, különféle topológiával és technológiával rendelkező ügyfélnek nyújtunk támogatást, legyen az a világ bármelyik pontján. A munkatársaink informatikai végzettséggel rendelkező, németül és/vagy angolul beszélő hálózatüzemeltetők.

Debrecenben egy úgynevezett Network Operation Centerben dolgozunk és szoros kapcsolatban vagyunk a Németországban lévő Network Operation Centerrel Ulmban. A két NOC egység párhuzamosan dolgozik egymással és együtt vagyunk felelősek a globális IPLS felhő működéséért. Természetesen más csoportokkal is együttműködünk, akik különböző Szolgáltató és Service Delivery Management csoportok a világ bármelyik pontján.

Munkavégzéshez elvárt készségek:

  • Magas szintű német és/vagy angol nyelvtudás
  • Hálózati alapismeretek (Cisco CCNA)
  • Cisco CCNP és Juniper ismeretek előny
  • Interkulturális készségek és kommunikációs technikák
  • Probléma-megoldó készség, valamint eredményorientált hozzáállás