Telekom ügyfél lett a frankfurti repülőtér

Frankfurt_Airport[1]A Telekom vezetékes és mobil szolgáltatások tekintetében is megszerezte ügyfélnek a frankfurti repülőteret

 

  • A Fraport egyetlen szolgáltatótól kapja ezután az informatikai, vezetékes és mobilkommunikációs szolgáltatásokat
  • 3 500 hang és 2 500 adat SIM-kártya cseréje
  • Vezetékes telefónia 15 000 Fraport-dolgozó számára

A Deutsche Telekom maximális eredménnyel fejezte be a munkát a frankfurti reptéren, ahol kb. 15 000 vonalas 6 000 mobiltelefon-vonalért vállalt felelősséget a Fraport, a világ egyik legnagyobb légiforgalmi csomópontja számára – és mindezt folyamatos működés mellett. Az átállás a legapróbb fennakadás nélkül zajlott le. Ez azt jelenti, hogy a Fraport dolgozói a szolgáltatóváltást követően is korábbi számaikon érhetők el. Az ügyfelet a Deutsche Telekom hálózatának kiemelkedő színvonalával sikerült megnyerni, valamint azzal, hogy ezután egyetlen szolgáltatótól kapja az összes szolgáltatást: mobilkommunikációt, vezetékes telefon- és WLAN szolgáltatást, internet-hozzáférést és adatközpontot, network and service desk szolgáltatást. Az új vezetékes és mobilszolgáltatói szerződés az első körben 48 hónapra szól.

„A reptér zökkenőmentes működésének biztosításához a Fraportnak több tucat informatikai rendszerre van szüksége. A szükséges információk nagy része mobil vonalakon érkezik. Mobilkommunikációs igényeink ennélfogva rendkívül nagyok” – mondta el Dr. Roland Krieg, a Fraport informatikai igazgatója. „Sok dolgozónk csak külső munkahelyeken – például a reptér manőverező területein – érhetők el, mobilkészülékek segítségével. Ezért rendkívül megbízható hálózatra van szükségünk.” A fedélzeti terhelésmesterek például UMTS-en keresztül kapnak mobilkészülékeikre grafikus információkat, amelyek megmutatják nekik, hogy a rakományt hol kell elhelyezni. Ezek nélkül az adatok nélkül nem tudnák tervszerűen megrakodni a gépeket, ami késéseket eredményezne a járatok üzemeltetésében.

A repülőtér zavartalan működésének biztosításához konkrétan a mobilkommunikációs kártyákat kellett egyik napról a másikra lecserélni. „Egy 54 tagú támogató csapatot biztosítottunk a Fraport részére, amely a lehető legrövidebb időn belül lecserélte a kártyákat a speciális adattovábbító eszközökben” – magyarázta Reinhard Clemens, a Deutsche Telekom igazgatósági tagja és a T-Systems vezérigazgatója. A csere mellett minden kártya üzemteszten esett át, beépítésre került a Fraport mobil virtuális magánhálózatába (mobil IP-VPN), és frissítésre került a telefonkönyv is.

„Reptéri műveletekhez kifejlesztett megoldásaink világszerte sikeresek. Az Aeroporto di Roma például nemrég hosszabbította meg velünk szerződését” – mondta Reinhard Clemens. „Terveink szerint a következő években stratégiai partnerként támogatnánk a Fraportot. Az ügyfelet főként hálózatunk kiemelkedő színvonala győzte meg, valamint az, hogy ezután egyetlen szolgáltatótól kapja az összes szolgáltatást.” Az óriási járatszám és a Frankfurtban poggyászukkal együtt átszálló utasok száma azt jelenti, hogy a cég követelményei a kommunikációs és informatikai rendszerekkel szemben rendkívül magasak.

Az összetett projekt utolsó szakaszára a tervek szerint decemberben kerül sor. Ezután a Deutsche Telekom kb. 700 olyan cég migrációját is végrehajtja az új internetes infrastruktúrába, amelyek a Fraport DSL hálózatát használják.

Ettől függetlenül, ám ezzel egyidejűleg a frankfurti reptér megbízta a Deutsche Telekomot új erőforrás-kezelő rendszerének (RMS) kivitelezésével. Ezzel a Fraport egy már jól bevált ágazati megoldást választott valamennyi erőforrásának tervezéséhez és kezeléséhez, beleértve a repülőgépek pozícióját, a reptéri csomagszállító futószalagokat és check-in pultokat.

A Deutsche Telekom ügyfelei között világszerte megtalálhatók különböző repterek, az Aeroporti di Roma-tól a moszkvai Seremetyevo repülőtérig. Ma már a világ legnagyobb, évi 25 milliós utasforgalmat bonyolító nemzetközi repülőterei közül minden ötödik a Deutsche Telekom repülőtéri megoldásait és szolgáltatásait alkalmazza.

Forrás: Deutsche Telekom, sajtóközlemény, 2012. december 13.