Sokszínűségben az erő

Minden tehetségre szükség van az IT szektorban, ehhez pedig nélkülözhetetlen a színes szervezet kialakítása. Az IT Services Hungary-nél (ITSH) vallják, hogy nincs innováció diverzitás nélkül.


Csupán néhány szám a vállalat életéből: az ITSH vezetői csapatában 50-50, cégen belül 40-60 a női-férfi arány, az átlagéletkor 32, és a vállalatnál 27 nemzet képviselői dolgoznak. Amellett, hogy új kollégák felvételekor szem előtt tartják a diverzitást, a különböző munkahelyi közösségek létrejöttét is támogatják. A sokszínűség kultúrájának elhivatott képviselője a húszéves nemzetközi tapasztalattal rendelkező Erik Slooten ügyvezető igazgató is, aki hisz abban, hogy egy erős szervezet tanulni vágyó tehetségekre épül, méghozzá vallástól, kortól, nemtől és szexuális orientációtól függetlenül. „A sajátunktól eltérő nézőpontok kellenek ahhoz, hogy új utakat keressünk, és máshogy gondolkozzunk. Minél több különböző embert hozunk be egy szervezetbe, annál többet tanulhatunk egymástól, tehát a diverzitás megnyitja a lehetőséget a kreativitás és a növekedés előtt” – vélekedik az ügyvezető.

Jó példa erre az életkor. A CEO szerint nem kérdés, hogy a fiatal tehetségek mellett az idősebb generáció tudására, tapasztalatára és konceptuális gondolkodására is szükség van például az értéknövelt szolgáltatásoknál, és egyre többen ismerik fel, hogy elveszíthetik a versenyt, ha ignorálják a 40 felettieket. Új stílusokat és megoldásokat hozhat be a munkafolyamatokba a női kollégák alkalmazása is, ezért az ITSH-nál támogatják a nem tech területen dolgozó női alkalmazottak átképzését, ha kedvet kapnak az IT világához. Erik Slooten szerint ugyanakkor a diverzitás az iskolapadban kezdődik, így ha a lányokat nem bátorítják eléggé a műszaki pálya választására, az később lecsapódik a nemi arányokban is. „Vállalatként nem tudjuk megváltoztatni a társadalmat, de biztonságos, elfogadó, nyitott atmoszférát teremthetünk” – mutat rá.

Bár az új nézőpontok befogadása olykor ellenállásba ütközik, ezek a konfliktusok új felismerésekhez vezethetnek, ha a cég okosan kezeli azokat. Büntetéssel és kényszerítéssel nem lehet igazi megértést elérni, ezért a kommunikáció a folyamat kulcselemének számít. A változás tudatos, konzisztens  megközelítést igényel speciális stratégiával, szervezett kampányokkal, kvótákkal és jótékonysági akciókkal. „Ezek az eszközök kezdetnek jó alapot kínálnak, segítenek elindulni egy úton. Az elfogadó céges kultúra kiépítése azonban hosszú folyamat, amelynek a végén a különbségek, a sokszínűség ünneplése áll” – foglalja össze az ügyvezető.

Forbes 2019/6