Sokan vagyunk és sokfélék – Papp László

Papp László

Papp László

Több mint négyezren dolgozunk az ITSH-nál. Mindannyian különbözőek vagyunk, és ezt a sokszínűséget szeretnénk egy kicsit bemutatni számotokra. A következő hetekben több, fogyatékkal élő kollégával készült interjúnkat olvashatjátok. Mesélnek arról, hogy milyen tapasztalataik vannak a munkaerőpiacon, milyen személyes sikereket éltek már meg az IT Services Hungarynél, miért dolgoznak itt szívesen, és hogyan indultak az első napjaik a cégnél.

Papp László 2009 februárjától dolgozik az ITSH-nál. Eredeti szakmája képesített könyvelő és pénzügyi ügyintéző volt, de amikor 17 éves korában elvesztette látását, világossá vált, hogy ezen a területen nem fog tudni dolgozni. Így egy képzés elvégzése után 6 és fél évig gyógymasszőrként dolgozott, s ez alatt kezdte egyre jobban beleásni magát az informatika világába. Akkoriban már képernyőolvasó szoftverrel használta a számítógépet, ami néhol nem működött megfelelően – ez pedig annyira zavarta őt, hogy maga próbált utána járni a megoldásnak. Az autodidakta tanulás és az érdeklődés egészen odáig vitte, hogy a látássérült kollégák által az ITSH-nál is használt képernyőolvasó programnak,  a Jaws-nak honosítását végző csapatban munkájában is részt vett.

Hogyan kerültél az ITSH-hoz?
Az Informatika a Látássérültekért Alapítvány honlapján láttam egy hirdetést, hogy egy multi cég hajlandó lenne felvenni megváltozott munkaképességű munkavállalókat. Jee! Aztán rengeteg ideig dilemmáztam, hogy ez vajon menni fog-e nekem. A feleségemet kéne megkérdezni, hogy milyen nehéz volt az a majdnem féléves időszak, amikor már tudtam, hogy felvettek, de még le kellett töltenem a felmondási időmet masszőrként, itt a cégnél pedig azon dolgoztak, hogy előkészítsenek mindent, és kialakítsák a munkakörnyezetet. Azon gondolkodtam, hogy miért kell ez nekem? Okos masszőrből átmegyek egy buta informatikusba. Én nem igazán hittem magamban, de szerencsére nagyon sokan viszont hittek bennem. Mostanra ezt igyekeztem kinőni.
Érdekes volt egyébként, hogy a munkaköröm igazság szerint rám lett szabva – ezért tartott ilyen sokáig az előkészítés. Eredetileg ügyfélelégedettség mérésére kerestek kollégát, de amikor kiderült, hogy nekem már van informatikai tapasztalatom, úgy gondolták, szakmaibb munkát is érdemes rám bízni.

Mi volt a legemlékezetesebb momentum az első időszakban?
Az első napomból arra emlékszem, hogy bejöttem dolgozni 8 órára, majd fél 10-kor bejelentették, hogy aki a főnököm lett volna, és aki interjúztatott, feljebb lép, és más veszi át a helyét. Ezzel nem volt semmi gond, csak örültem, hogy már az interjúk alatt kialakult némi szimpátia, így viszont az új felettesemmel ezt elölről kellett kezdeni. A munkakörülmények még nagy újdonságot jelentettek számomra. Gyógymasszőrként egy SZTK-ban dolgoztam, ahol 15 percenként jöttek a betegek, és enni sem volt időm egész nap. Ehhez képest itt gyakorlatilag akkor és azt csinálok, amit csak szeretnék, ha a munka el van végezve.

Mi az, amit legnagyobb sikeredként éltél meg az elmúlt években?
Volt egy ágazati szerverpark-migrációs projekt, aminek a pilot verziója idén februárban indult, és engem is kiválasztottak, hogy a csapat tagja legyek. Sikerült gyakorlatilag csak a tervezett outage-al megoldani a mozgatást, és április óta már az új szerverek szolgálják ki az ágazatot. Én fejeztem be elsőként ezt a projektet. Nagyon nagy kihívást jelentett, közel sem kisujjból ráztam ki a dolgot, nagyon sokat tanultam belőle, de én szeretek tanulni.

Miért szeretsz az ITSH-nál dolgozni?
Mert itt valóban van lehetőségem a fejlődésre és a tanulásra, a cég ebben támogat. Rengeteg nagy tudású kolléga is van, akiktől kérhetek szakmai tanácsot, ami által szintén fejlődhetek – és büszke vagyok arra, hogy most már sokan tőlem kérnek segítséget bizonyos szakmai problémák kapcsán. A segítő légkör alapvetően jellemző, és a kötetlenség, lazaság is nagyon jó.

Mik a jövőbeli terveid?
Szakmai fejlődés mindenekelőtt. Azt mindig el szoktam mondani, hogy arra nem vágyom, hogy teamleader legyek, viszont annak örülök, ha a tapasztalataimból kifolyólag szakmai tanácsokért hozzám fordulnak a kollégák, ami igazából már most is megvan, mivel én vagyok a legrutinosabb fejlesztő az ágazatban. Szeretném megtartani ezt a pozíciót, és még tovább fejlődni.