Obermann: A Deutsche Telekom állja a sarat

portrait-Obermann_463x285.jpg-en[1]A Deutsche Telekom növekszik, és egyértelműen távolodik azoktól a trendektől, amelyek európai versenytársait hátráltatták. René Obermann és Tim Höttges ezt a friss negyedéves adatok bemutatásakor hangsúlyozta ki. Mind az ügyfelek száma, mint a csoport bevételei növekedést mutattak.

Egy újságírókkal folytatott konferenciabeszélgetés során Obermann elmagyarázta a pozitív fejleményeket: „Ez olyasvalami, amin régóta keményen dolgozunk, és aminek elérésére jelentős összegeket áldoztunk.” A harmadik negyedévben a mobilszerződéses ügyfélbázis a teljes csoporton belül 1,3 millió ügyféllel nőtt, a csoport 152 000 újabb TV-ügyfelet szerzett, a vezetékes szélessávú vonalak száma pedig 21 000-rel nőt a csoporton belül.

Obermann szerint a nettó árbevétel elmúlt év hasonló időszakához viszonyított hatszázalékos növekedésében három döntő tényező játszott szerepet: az erős növekedés az Egyesült Államokban, a stabil üzlet Németországban és a T-Systems megnövekedett árbevétele. „A bevételek kb. háromnegyede olyan üzleti területekről származott, amelyek vagy stabilak voltak, vagy gyors növekedésen estek át. Ez segített nekünk egyértelműen túlkompenzálni a hanyatlást az európai szegmensben” – mondta Obermann.

Erősebb vezető szerep a piacon
Németországban a Deutsche Telekom megerősítette piacvezetői pozícióját. A mobil üzletágban csaknem félmillió új szerződéses ügyfelet szerzett. Emellett a harmadik negyedévben több mint negyedmillió okostelefont adott el, ami 14%-kal több, mint az előző évben. Ezeknek az okostelefoknak kb. 38%-a LTE-képes volt. „A hálózatminőségben betöltött vezető szerepünk fenntartására irányuló stratégiánk kifizetődik. Hálózatunk színvonala rendre csúcsminősítést kap” – jegyezte meg Obermann.

A pozitív trend a vezetékes hálózatnál is folytatódott olyan optikai szálas termékeknél, mint a VDSL és az FTTH. A Deutsche Telekom jelenleg kb. 1,4 millió optikai szálas vonalat üzemeltet, ami a tavalyi évhez képest 65%-os növekedést jelent. Az egyetlen visszaesést 47 000 ügyfél elvesztésével a szélessávú üzletág könyvelte el. Ez főként az „Entertain to go” késedelmes elindításának és a lemorzsolódás harmadik negyedévi időszakos növekedésének tudható be. „Ez nyilvánvalóan nem kielégítő” – hangsúlyozta Tim Höttges. „A problémát a negyedik negyedévtől kezdve az „Entertain” fokozott promóciójával igyekszünk majd kezelni” – mondta.

Az európai szegmens továbbra is nyomás alatt
Sok más szolgáltatóhoz hasonlóan a DT európai szegmense is megszenvedi a szabályozói döntéseket és a kemény versenyt. Bár a mobil és a vezetékes hálózati üzletágakban egyaránt sikerült új szerződéses ügyfeleket szerezni, a bevételek és az EBITDA is visszaestek az európai szegmensben. Obermann ismét az európai szabályozói és versenypolitika reformját sürgette. „A távközlési szolgáltatókat kiszipolyozzák. Ez egyszerűen nem mehet így tovább, ha Európa továbbra is élvezni akarja a versenyképes távközlési ágazat előnyeit, és ha meg akarja akadályozni, hogy ez az ágazat könnyen leelőzhetővé váljon” – mondta, véleményét egyértelműen a politikusoknak címezve.

A T-Mobile US sikeres fellendülése
A cég „Uncarrier” stratégiájának áprilistól júniusig tartó jelentős sikere a harmadik negyedévben is töretlenül folytatódott. Az amerikai leányvállalatnak sikerült két egymást követő negyedévben is több mint egymillió új ügyfelet szereznie. „Amerikai üzletágunk a csoport növekedésének motorja, és a T-Mobile US csapata kiemelkedő piaci sikert ért el” – mondta Obermann. „Az ügyfelek nemcsak visszatérnek a T-Mobile US-hez – a bennünket elhagyó ügyfelek száma is rohamosan csökken. A lemorzsolódás aránya a havidíjas ügyfelek szegmensében figyelemre méltó, 0,6 százalékponttal alatta volt az előző évi adatnak” – hangsúlyozta.

Ezt a kiváló teljesítményt a tőkepiac is jól fogadta: a T-Mobile és a MetroPCS május 1-i egyesült államokbeli fúziója óta a részvények ára több mint 70%-kal emelkedett. Höttges az amerikai sikerek egy másik sarkalatos pontjára is kitért, ez pedig az LTE hálózat bevezetése. „A harmadik negyedév végére az Egyesült Államok nagyvárosi területein már 202 millió lakosunk volt. Több mint 25 000 bázisállomást korszerűsítettünk, szupergyors LTE hálózatunk pedig az Egyesült Államok 100 legfontosabb piaca közül már 91-et lefed” – mondta el a CFO.

Ez volt az utolsó pénzügyi jelentés René Obermann mint a Deutsche Telekom vezérigazgatója felé. Zárszóként szívből jövő köszönetet mondott valamennyi dolgozónak, amiért lehetővé tették, hogy „Telekomunk” a nehéz piaci környezet ellenére is ilyen jól teljesítsen. Jövőre Tim Höttges veszi át a csoport vezérigazgatói pozícióját. Thomas Dannenfeldt, aki a CFO posztján követi Höttges-t, szintén részt vett a konferenciabeszélgetésben, és válaszolt az újságírók kérdéseire.

Forrás: Deutsche Telekom, sajtóhírek, 2013. november 14.