Nemzetközi T-Systems siker az RWE-vel

RWE[1]Újabb fontos megállapodás az energiaszektorból: az RWE a következő öt évben a T-Systems-hez helyezi ki az európai munkaállomások kezelését. A szerződés több százmilliós értékű.

A jövőben a Telekom leányvállalata kezeli majd az energiaszolgáltató munkaállomásait – e feladatot a cég belső informatikai szolgáltatójától, az RWE IT-től veszi át. A szolgáltatásoknak része az alkalmazási problémákhoz fűződő helyszíni támogatás is, valamint Európa-szerte hozzávetőleg 40 000 munkaállomás központi service desk alapú támogatása. Mindemellett a jelenleg a németországi, szlovákiai és lengyelországi Munkahely-menedzsment szolgáltatásban dolgozó RWE IT munkatársak átkerülnek a Telekomhoz.

Legyen szó a Shellről, a MAN-ról vagy a Philips-ről, a Telekom már nagy tapasztalattal rendelkezik az ügyfélcégek dolgozóinak integrálásában. A váltás az új dolgozók számára új lehetőségeket kínál. Ahol munkájuk korábban energetikai kérdésekre korlátozódott, ott most egy sor új lehetőségük van a fejlődésre egy globális vállalat más területein, technológiáin és informatikai témáin belül.

Univerzális szolgáltatási megoldások
Az RWE – hogy lépést tartson a folyamatosan változó energiaszektorral – széleskörű hatékonysági programot indított útjára, amelynek célja az, hogy a költségek csökkentése mellett nagyobb hatékonyságot és rugalmasságot biztosítson. A program részeként az RWE a T-Systems-t bízta meg munkaállomásainak kezelésével Európa-szerte. A következő öt év során a T-Systems 40 000 munkaállomás szervizelését is átveszi a belső szolgáltató RWE IT-től, helyszíni és service desk-ek útján nyújtott központi támogatással egyaránt. Az RWE meglévő informatikai eszközeinek és infrastruktúrájának kihasználásával a Telekom leányvállalata a jelenlegi munkaállomás-rendszerért vállal felelősséget. E szolgáltatások T-Systems-nek történő átadása azt jelenti, hogy az energiaszolgáltató e területen 30%-kal csökkentheti üzemi költségeit.

„Szeretnénk modernizálni és egységesíteni munkaállomásaink informatikai kezelését. Ez csökkenteni fogja a költségeinket, és nagyobb rugalmasságot biztosít majd jövőbeli üzleti fejlődésünkhöz” – mondat Michael Neff, az RWE csoport informatikai vezetője. „Tudjuk, hogy nagy tapasztalattal rendelkező partnerre találtunk a T-Systems-ben.”

Fontos stratégiai ügyfélként az RWE saját ügyfélszámlával kerül integrálásra a T-Systems-en belül. A rendszeres workshopok és rendezvények lehetővé teszik majd az energiaszolgáltató számára, hogy első kézből tapasztalja meg a jövő témáihoz fűződő legújabb fejlesztéseket, mint a „big data”, a felhő, különböző energetikai megoldások, vagy a jövő munkaállomása.

Forrás: Deutsche Telekom, sajtóhírek, 2013. október 3.