Multiknak segítenek otthonról

Telekom Cloud 2016 FunctionsOlyan tudást szerezhetnek és technológiát tanulhatnak meg az IT Services Hungary Open Telekom Cloud kiszolgáló részlegén dolgozók, amelyről a legtöbb szakmabeli azt gondolja, hogy csak külföldön szerezhető meg. A cégnél jelenleg 30-40 OpenStack szakértő van, de folyamatosan van igény új szakemberekre.

Bár már tavaly nyáron elindult az Open Telekom Cloud (OTC) béta tesztje a kiválasztott partnerekkel, hivatalosan az idei CeBIT után tette elérhetővé a társaság új felhőalapú megoldását, melynek egyik érdekessége, hogy bár az adatközpontja Németországban található, az üzemeltetést, valamint az ügyfél támogató tevékenységet magyarországi létesítményekből, illetve Kassáról látják el.

„Az új szolgáltatás nyilvános internet alapú technológián, az OpenStack-en alapul, ennek megfelelően ehhez értő munkatársakkal végezzük az OTC-vel kapcsolatos feladatokat Budapestről, és Pécsről. Jelenleg 30-40 kollégánk dolgozik ezen a projekten, és azon vagyunk, hogy ez a létszám a jövőben nőjön” – mondta el Gerner Péter, a német T-Systems-hez tartozó IT Services Hungary (ITSH) üzletágvezetője.

Az OTC kapcsán az első piaci visszajelzések igen kedvezőek voltak és időnként egészen meglepő szektorokból érkeznek új, nagy ügyfelek. A szolgáltatás használói között van már nagy európai kutatóintézet, több gyártócég is kipróbálta már, hogyan működik. „Ez azért fontos számunkra, mert az ügyfélkör növekedésével együtt folyamatosan bővülnek az üzemeltetők feladatai is. Arra törekszünk, hogy minél több új feladatot Magyarországról lássunk el, ehhez azonban az is kell, hogy megfelelő mennyiségű OpenStack szakemberrel rendelkezzünk. Éppen ezért igyekszünk már jó előre megteremteni a bázist, a már ismert igényeken felül is keresünk új kollégákat, egyetemi együttműködéseket indítunk, hallgatóknak ösztöndíjat biztosítunk, illetve ingyenes hozzáférést az OTC-hez, hogy ismerkedjenek vele, és remélhetőleg ezt a területet válasszák majd” – számolt be az erőfeszítésekről Gerner Péter.

Egy informatikus számára igencsak vonzó lehet a Deutsche Telekom által bevezetett megoldáson dolgozni, hiszen olyan szakmai lehetőségeket kínál, amelyekkel – legalábbis Magyarországon – máshol nem nagyon találkozhat. „Amikor képzéseket szervezünk a munkatársaink számára a tanfolyamokat tartó cégek meg szokta lepődni, hogy miért pont ilyen szaktudásra van szükség, hiszen ezt itthon nem igazán lehet hasznosítani. Valóban, mi nem hazai társaságokat szolgálunk ki, hanem európai és globális nemzetközi nagyvállalatokat” – tette hozzá Gerner Péter.

Az ITSH szakemberei az OTC kapcsán üzemeltetéssel kapcsolatos feladatokat látnak el, elhárítják a felmerülő hibákat, illetve elvégzik a tervezett változtatásokat. Ahogyan a vállalat üzletágvezetője fogalmazott, „Debrecenben ülve a világ legbonyolultabb adatközponti tárolórendszereit üzemeltethetik”. Olyan tudást szerezhetnek és technológiákat ismerhetnek meg, amelyek kapcsán első hallásra a legtöbb szakember azt mondaná, hogy ehhez külföldre kell utazni. „Globális ügyfeleknél oldanak meg bonyolult dolgokat úgy, hogy közben akár otthon is lehetnek” – számolt be a lehetőségekről Gerner Péter.

Az ismeretek bővítésére pedig a jövőben rengeteg lehetőség lesz, ugyanis jelenleg az OTC csak számítási kapacitást ad az ügyfeleknek, amelyet az igényeik szerint használhatnak fel, azonban nyitnának a menedzselt szolgáltatások felé is. Így például már az idén megjelenhetnek az Open Telekom Cloud-ban a SAP vállalatirányítási rendszerei, mint a SAP HANA, valamint más, modern konténer technológián alapuló megoldások is. Ezeknek köszönhetően gyorsabban nőhet az új ügyfelek száma, ami jó lehetőséget kínál a magyar OpenStack szakemberek számára is ahhoz, hogy izgalmas feladatokat kínáló, stabil hátteret biztosító munkahelyet találjanak az IT Services Hungary-nél.

Forrás: Origo, 2016. július 6.