ITSH, a globális magyar cégsiker
Az információs és kommunikációs technológia (ICT) egyik fiatal, de igen intenzív fejlődésen átesett cége az IT Services Hungary (ITSH). Ebben a sajátos, gyorsan fejlődő csúcsiparágban az angol hangzású, de magyar tudásra alapozott vállalkozás már a legnagyobb hazai munkaadónak számít, ügyfélköre pedig javarészt multinacionális óriásvállalatokból kerül ki, az energiatermeléstől az autóiparon át egészen az élelmiszergyártásig.
Az ITSH a német T-Systems International magyarországi leányvállalataként hét éve startolt, azzal a céllal, hogy globális méretekben információtechnológiai (ICT) szolgáltatásokat nyújtson a cégcsoport nemzetközi ügyfeleinek. Kezdetben az egyszerűbbnek tekintett telefonos service desk- szolgáltatásokkal indítottak, de az elmúlt években a szolgáltatási portfóliójuk jelentősen átalakult – ismertette Bőthe Csaba, az ITSH ügyvezető igazgatója. Mint hangsúlyozta, rohamtempóban fejlődtek, mai tevékenységük jószerivel átöleli az infokommunikációs teljes vertikumát: szerver- és adatközponti szolgáltatások, távközlésihálózat-menedzselés, alkalmazásfejlesztés és üzemeltetés, valamint ezekhez kapcsolódó támogató funkciók szerepelnek a cég kínálati palettáján. Az egykori telefonos támogatóból mára egy összetett feladatokat ellátó ICT-szolgáltató lett.
Az ITSH gyors bővülését voltaképpen az ICT-szektorban is végbemenő outsourcing-tevékenység terjedése serkenti. Ez a működésmodell azt takarja – magyarázta Bőthe igazgató -, hogy a nagyvállalatok saját informatikai és távközlési rendszereik üzemeltetését az ICT-szolgáltatásokra szakosodott, professzionális cégekre bízzák, akik olcsóbban, hatékonyabban tudják mindazokat a feladatokat ellátni, amelyeket az ügyfelek házon belül, saját erőből jellemzően csak nagyobb ráfordításokkal képesek megvalósítani. Megéri tehát a vállalatok számára különböző tevékenységeket – a bérszámfejtéstől az adatbányászaton át az informatikai rendszerek üzemeltetéséig – kiszervezni, „outsourcingolni”, és kizárólag alaptevékenységük magas szintű ellátására koncentrálni. A szolgáltató méretgazdaságossági, hatékonysági előnyt tud elérni annak révén, hogy kapacitásait legjobban kihasználva számtalan ügyfelet szolgál ki, a vevő pedig lényegesen olcsóbban jut hozzá azokhoz a piacvezető szolgáltatásokhoz, amelyekről korábban magának kellett gondoskodnia.
Talán mondani sem kell, az ICT-outsourcing piacán is nagy a verseny, de az ITSH startelőnyeihez tartozik, hogy támaszkodhat német anyavállalatának globális hálózatára. Egyfelől az is a cégnek dolgozik, hogy térben-időben és kulturális értelemben a multinacionális ügyfelek közelében van, ugyanakkor a hazai politikai, jogi, adózási környezet hasonlít a németre, az infrastruktúra – közlekedés, adathálózatok, a telekommunikációs és áramellátás – színvonala is garantálja a zökkenőmentes nemzetközi szolgáltatásokat.
Másfelől viszont a cég számára a minőség és hatékonyság nem üres szólam. A szolgáltatói szerződésekben ugyanis az ügyfelek kikötik, hogy megbízásaikért – szigorú minőségi kívánalmak mellett – időről időre csökkenő díjat fizetnek. Mindez az ITSH számára parancsolóan veti fel az automatizálás színvonalának növelését, az innovatív technikák bevezetését, a munkaerő ésszerű kihasználását, röviden tehát a szolgáltatói tevékenység szüntelen áramvonalasítását.
Miután az ügyfélkör multinacionális nagyvállalatai a világ legkülönbözőbb telephelyein tevékenykednek, az ITSH munkaterepe a nagyvilág – legalábbis virtuálisan. A projektek nemzetköziségéből fakad, hogy az ITSH legértékesebb vagyona a humán munkaerő, vagyis a magasan képzett, idegen nyelveket bíró szakembergárda. A cég létszáma már túllépte a 3500 főt, de a növekedési adatoknál is fontosabb – mondta Bőthe igazgató -, hogy az átlagos életkor 32 év, 80 százalékuk diplomás, legtöbbjük legalább két idegen nyelvet beszél. Mindez a nemzetközi munkakörnyezetben elengedhetetlen. Így aztán a cégvezetés számára prioritás, hogy a négy telephelyen – Budapest, Debrecen, Pécs, Szeged – tevékenykedő kollégák szaktudását mindig a legfrissebb ismeretekkel tartsák naprakészen, illetve gyarapítsák a nyelvtudásukat. Mindennek érdekében házon belül sokféle szakmai továbbképzést, nyelvtanfolyamot szerveznek, és azt is szem előtt tartják, hogy a motivált munkatársak előbbre jussanak a karrierjükben. A cégen belül a motivációt egyéni teljesítmények díjazásával, versenyek meghirdetésével is támogatják. Az elmúlt évek tapasztalatai alapján az ITSH-munkatársak számára fontos a társadalmi szerepvállalás. A cég ezt munkaidő-kedvezménnyel, valamint a munkavégzéshez szükséges eszközök finanszírozásával segíti.
Munkatársainkat arra ösztönözzük, hogy ne csak ellássák napi feladataikat, hanem gondolkozzanak azon, hogyan lehet azt egyszerűbben, jobb minőségben ellátni – mondta Bőthe Csaba, majd hozzátette, hogy ehhez innovációs pályázatokat írnak ki, és lehetővé tesszük, hogy 24 órán keresztül a munkatársak ötleteik megvalósításán dolgozzanak. Az ügyvezető büszkén mutatta be a AoN Hewitt felmérését, aminek alapján az iparág iránt érdeklődő, angol és német nyelveket beszélő diplomások körében végzett közvélemény-kutatás szerint az ITSH az ország harmadik legvonzóbb munkáltatója. Arra a kérdésre, hogy mi az ITSH legfontosabb stratégiai célja, Bőthe Csaba ügyvezető igazgató azt mondta, hogy növelnünk kell a magasabb szakértelmet igénylő, összetett feladatokból álló tevékenységek arányát, mert így lehet újabb üzleti sikert kivívni, megbízóinkat megtartani és további munkahelyeket teremteni a hazai szakemberek számára.
Forrás: HVG, sajtóhírek, 2013. január 7.