Érdekesség a nagyvilágból − M2M segítségével SMS-ezhetnek a tehenek

A gép-gép kommunikációnak (M2M) köszönhetően már a tehenek is SMS-ezhetnek. A felügyeleti megoldásokra szakosodott francia MEDRIA Technologies cég Vel’Phone® és HeatPhone® megoldásainak segítségével a gazdák automatikus értesítést kapnak, amikor megkezdődik az ellés, vagy ha egy tehén folyat és készen áll a megtermékenyítésre. A Deutsche Telekom és a MEDRIA partnerségre léptek és megállapodtak, hogy együttesen látnak el 5 000 európai gazdaságot az alkalmazással és Telekom SIM-kártyákkal.

M2M technology

Hogyan működik?
A Telekom SIM-kártyák M2M adatgyűjtő eszközökben vannak elhelyezve a tehenek istállójában vagy a mezőn. Különleges érzékelők mérik a tehenek alapvető biológiai adatait, majd ezeket az adatgyűjtő eszközök felé továbbítják. Az eszköz ekkor azonnal értesíti a gazdát SMS-ben. Az M2M kommunikáció a gazda számára azt jelenti, hogy nem kell többé hosszú éjszakákat az istállóban töltenie. Az M2M megoldás gondoskodik arról, hogy azonnal beavatkozhasson, amikor egy tehén elleni készül, és optimálisan kihasználhatja a rövid rendelkezésre álló időt is, amikor egy tehén folyat.

Az eredmény az állomány nagyobb szaporulata, míg a készenléti helyzetek elkerülése a gazdák számára kevesebb stresszt és több nyereséget jelent. A leolvasott adatok nemcsak szöveg formájában válnak elérhetővé a gazda mobiltelefonján. Minden gazda figyelemmel követheti teheneinek létfontosságú adatait a MEDRIA Daily Web Services® internetes platformján, ami az adatgyűjtő eszköz és a MEDRIA adatközpontja közötti M2M GPRS adatátviteli kapcsolatnak köszönhető.

Amennyiben a Telekom hálózata nem elérhető, a SIM-kártya automatikusan átkapcsol az adott helyen legjobban elérhető hálózatra, és így biztosítja az állandó rendelkezésre állást még a legfélreesőbb területeken is.

Az M2M megoldások csaknem minden ágazat számára nagy előnyöket jelentenek” – mondta Jürgen Hase, a Deutsche Telekom M2M Competence Center-ének vezetője. „Ezért számítunk olyan innovatív partnerekre, mint a MEDRIA Technologies, akik ismerik ágazatuk konkrét igényeit és használati eseteit. Erős partnerekkel olyan M2M alkalmazásokat fejlesztünk ki és kínálunk, amelyek leginkább megfelelnek az ügyfelek igényeinek.

A MEDRIA számára a Deutsche Telekom kiváló hálózatminősége volt a döntő tényező. „Számunkra ez biztosítja a fontos információk biztonságos továbbítását és magas szintű hozzáférhetőségét” – mondta Emmanuel Mounier, a MEDRIA ügyvezető igazgatója. “Egy másik nagy előny a Deutsche Telekom marketingtámogatása, ezen belül pedig az M2M Piactér, ahol már elérhetők a termékek

Forrás: DTAG Sajtóközlemény, 2012. október 19.