Egyre feljebb az értékláncon

Bőthe Csaba ügyvezető igazgató, CEO IT Services Hungary

Bőthe Csaba
ügyvezető igazgató, CEO
IT Services Hungary

Magyarország legnagyobb ICT-munkaadója, az ITSH életében a legnagyobb kihívás a folyamatos növekedés fenntartása, a minőségi szolgáltatás és a hatékony működés fokozása mellett Bőthe Csaba vezérigazgató dolgát nem könnyíti meg, hogy továbbra is nehéz jó munkaerőt találni, különösen több százas nagyságrendben.

 

Milyen fontos törekvések jellemezték az ITSH elmúlt évét?
Legfontosabb célkitűzésünk évről-évre változatlan: a folyamatos növekedés, azaz úgy kell egyre magasabb színvonalú szolgáltatásokat kínálnunk, hogy közben évente 10-15 százalékos hatékonyságjavulást érünk el. Az elmúlt évben mindkettőt sikerült teljesítenünk. Mind az ügyfél-elégedettségi felmérések, mind a belső ellenőrzések igazolták a szolgáltatásaink minőségét; a 2013-as évre előírt hatékonyságjavulást pedig túl is teljesítettük. Mindeközben folyamatosan nő a vállalat, egyre több megbízást kapunk. Egy évvel ezelőtt 3100 fő környékén volt a létszám, év végére pedig 3900-an leszünk. Nagyon fontos eredménynek tekintem, hogy közben a dolgozók elégedettsége sem csökkent. Elnyertük a Superbrand-díjat, kiválóan szerepeltünk a vállalati márkaérték-felmérésekben. Eljutottunk arra a szintre, hogy már a legnagyobb márkákkal is versenyképesek lehetünk.

Hogyan lehet folyamatosan növelni a hatékonyságot, ha a tevékenység alapvetően emberi élőmunkán alapul?
Szabványosítunk és automatizálunk. Minél jobban össze tudjuk hangolni az ügyfelek üzemeltetési folyamatait, annál több feladatot tud egy kolléga elvégezni. Ezt úgy támogathatjuk, ha a  mechanikusan ismétlődő lépéseket automatizáljuk. A hatékonyság javítására minden eszközt megragadunk, és a dolgozóinkat is aktívan bevonjuk ezekbe az erőfeszítésekbe. A megfelelő motiváció is csodákra képes a teljesítmény növelésében.

A több megbízás csak több munka, vagy érkeznek újabb típusú feladatok is?
Mindig is fontos célunk  volt, hogy ne csak több, hanem magasabb szintű munkát végezzünk. Service desk és szerver monitoring jellegű munkákkal kezdtünk; most a teljes tevékenységünk 30 százaléka magas szintű: rendszertervezési feladatok, komplex projektek menedzselése, alkalmazások tervezése, fejlesztése, bevezetése és üzemeltetése. Stratégiai célunk, hogy növeljük az ilyen jellegű megbízások arányát. Hosszabb távon nem csak motiválják a munkatársakat, de segítenek a megtartásukban is.

Megkönnyíti a képzett munkaerő megtalálását a vállalat (el)ismertsége?
Nem lett könnyebb nyelveket jól beszélő, az informatikához magas szinten értő szakembereket találni Magyarországon. Ráadásul a komplexebb megbízások miatt még nehezebbé vált a toborzás. Korábban a friss diplomások köréből vontuk be a dolgozókat; a magas szintű munkákhoz viszont már tapasztalt, kívülről jött informatikusokra is szükség van. Bonyolultabb projekteknél az ügyfél 10-15 év tapasztalatot is előír. Másképp és több csatornán kell kommunikálni, hogy minden célcsoportot megtaláljunk: ami vonzó volt a cég imázsában a pályakezdőknek, az nem biztos, hogy vonzó lesz a tapasztalt informatikusoknak is.

Bővültek az elmúlt időszakban az oktatási együttműködések?
Ma már nem csak a hazai, debreceni, pécsi, veszprémi, dunaújvárosi intézményekkel, hanem például a nagyváradi és az eszéki egyetemmel is felvettük a kapcsolatot. Az általános képzések mellett megjelennek az olyan speciális stúdiumok, mint az alkalmazásüzemeltetés vagy az SAP-fejlesztés. Odafigyelünk a középiskolásokra is: programunkba Hajdú-Bihar és Baranya megye több tucat középiskolája kapcsolódott be. A diákok informatikai és nyelvi képzését segítjük eszközökkel, tananyaggal, idegen nyelvű informatikai oktatással, nyári programokkal vagy éppen nyílt napokkal.

Forrás: IT Business, 2014. szeptember 13.