Ecsedi Péter a 2017. Év Projektmendzsere

Ecsedi Péter nyerte el a 2017. Év projektmenedzsere díjat, amelyet a Projektmenedzsment Kiválóság Tábla, a magyar projektmenedzsment szervezetek által létrehozott közösség adományoz a Projektmenedzsment világnapján. Az elismerés kapcsán beszélgettünk Péterrel.

Mikor kezdtél el az ITSH-nál dolgozni?
2005-ben kerültem az IT Services Hungaryhez. Első körben az International Service Desken kezdem el dolgozni, ahol első feladatom a cseh és a magyar csoportnak a koordinálása és a különböző tranzícióknak a levezénylése volt. Itt 2007-ig tevékenykedtem, majd ebben az időben került át az ITSH-hoz a Magyar Telekomnak a desktop üzemeltetése, ekkor lehetőséget kaptam, hogy kicsit bepillanthassak a projektes munkákba. A hepldeskért felelő projektvesztőként kezdtem el tevékenykedni az első projektmunkámban. A projekt végeztével át is kerültem az ITSH-nak akkor induló projektcsapatába.

Hogyan indult a projektes karriered?
Eleinte kisebb IT-projekteket vittem, majd abban az időben indult el a debreceni telephelyünknek a fejlesztése. Talán ez volt az első olyan pont, ahol megfogalmazódott bennem, hogy engem érdekelnek ezek az infrastruktúra jellegű projektek. Meg is kaptam ezt a projektet, mind IT és Facility oldalról, valamint az új épületnek a költözésének az összefogása is az én feladatom volt. Akkoriban ez egy nagy projektnek számított, hiszen durván egy hétvége alatt kellett átköltöztetnünk 500 kollegát az új épületbe, nagyon nagy előkészületet igényelt. Talán ez volt az a pont a szakmai karrieremben, amikor úgy döntöttem, hogy szeretném minél jobban beleásni magam ezekbe az IT és Infrastruktúra jellegű projektekben. Innestől kezdve talán egy szerencsés véletlen folytán mindig én kaptam meg ezeket a projekteket az ITSH-nál.

Melyik projekteddel pályáztál az elismerésre?
A pécsi telephelyünk kialakításának projektjével indultam. Azért tekinthető különlegesnek ez a projekt, mert nem csak egy infrastruktúrát kellett kialakítani Pécsen, hanem mindezt egy olyan városban ahol az ITSH alapvetően nem volt ismert. A fő feladat az volt, hogy megtaláljuk a megfelelő helyet és azt határidőre fel is építsük, a másik oldalról a projektnek ugyanúgy része volt az, hogy a munkavállalóknak is megmutassuk Pécsett, hogy itt van az ITSH. Ezért elengedhetetlen volt kialakítani egy marketinges és HR-es szegmenst is. Durván nyolc hónap alatt sikerült Pécsett ezt az első fázist elkészíteni. Talán azt mondanám, hogy ebben az időszakban a legtöbb feladatunk azzal volt, hogy leszervezzük az egyetemi oktatásokat, megtaláljuk a megfelelő helyszínt. Pécs az egy vidéki város, ami nem rendelkezik olyan infrastruktúrával, mint Budapest, ahol nagyon sok irodaház van, ahová csak be kell költözni. Tehát mindent a nulláról nekünk a projekten belül kellett kialakítani, talán ez volt az egyik fő szempont, ami megtetszett a bíráknak, akik két pontot értékeltek. Az egyik a konkrét esettanulmány volt, amit pályázati formában kellett beadni, a másik a szakmai hozzáállása az adott kollégának és a projektmenedzsment érettségé növelésével tanúsított erőforrásai.

Mi volt a legnagyobb nehézség, amivel szembesültetek a projekt kapcsán?
Talán a legnagyobb nehézség az az idő volt. Tehát a projekttervben nagyon kevés olyan rezerva időt tudtunk definiálni, hogyha esetleg valahol megcsúszunk, maradjon egy kis tartalékunk. Ez azt eredményezte, hogy ebben az időszakban napi szinten projekt csapattal közösen néztük a határidőket. Próbáltuk minél jobban kontrollálni a feladatoknak az elvégzését, esetleg plusz erőforrások bevonásával is, hogy tényleg ez a 8 hónap tarható legyen. Tehát a legnagyobb kivívás számomra az idő volt.

Milyen projekten dolgozol jelenleg?
Jelen pillanatban az ITSH új székházának kialakításán dolgozom. Az én feladatom ebben a nagy projektben, hogy magát a programot technikai : IT és Facility oldalról támogassam és emeltet egy streamet is vezetek a programban, amelynek a feladata, hogy az új Mill Park irodaházunkban azok a technikai feltételek valósuljanak meg, amire a kollégáinknak ténylegesen szükségük van.
Ez szintén nagy kihívást eredményez, hiszen nem kis épületről beszélünk. Heti szinten egyeztetünk a kivitelezőkkel, a bérbeadóval a tervezők bevonásával azért, hogy minden apró részlet a helyén legyen. Fontos, hogy amikor a kollégák költöznek, semmilyen problémát ne kelljen majd utólag orvosolni.

Mi segített ahhoz, hogy megnyerd ezt a díjat?
Mindig is azt vallottam, hogy a projektmenedzsment akár, mint szakma, akár mint szerepkör nem egy magányos munka. Nagyon sokszor a projektmenedzsernek kell döntéseket hoznia, de egy projekt szerintem csak akkor lehet sikeres, ha egy projektmenedzser mögött egy nagyon jó csapat dolgozik. Itt is szeretném megköszönni a csapatnak, akik az elmúlt tíz évben a különböző projektjeimben együtt dolgozott velem. Szerintem ezt a díjat sem tudtam volna megnyerni, ha nincs ez a csapat, hiszen közösen tudtuk elérni ezeket a sikereket.