CeBIT 2013: az ügyfélközelség döntő fontosságú

  • Helyszín: Exhibition Centre Hanover, Németország
  • Időpont: 2013. március 5-9.
  • Stand: A T-Systems és a Deutsche Telekom a 4-s terem C26-os standján állít ki.

 

Az ügyfél közelsége egyre inkább döntő tényezővé válik a versenyben. A fogyasztók egyre többet vásárolnak online úton, közvetlenül és disztribútorok nélkül. A pénzügyi és biztosítási szolgáltatások világszerte fiókhálózatok nélkül rendelkezésre állnak, míg különböző alkalmazások lehetővé teszik azt is, hogy a felhasználók közvetlenül foglaltassanak bérautót vagy kövessenek nyomon csomagokat. Ugyanakkor az ügyfelek egyre fokozottabban vesznek részt a fejlesztésben, új termékek és szolgáltatások hajtómotorjaivá válnak, véleményüket pedig közvetlenül a cégekhez juttatják el és valós idejű válaszokat várnak. Ezt a fejleményt nevezzük „zéró távolságnak”. Ez az átalakulás arra készteti a cégeket, hogy folyamataikat újragondolják.

Egészen konkrétan kis startup cégek használják ki a legjobban az IKT nyújtotta lehetőségeket arra, hogy maximális ügyfélfókuszt alakítsanak ki – és így hagyományos szektorokat hódítanak meg gyakorlatilag a semmiből feltűnve. Biztos pozíciójú piacvezetők gondolják újra üzleti modelljeiket és kínálnak testre szabott termékeket és szolgáltatásokat immár gyorsabban és folyamatos rendelkezésre állással. Mindezt időtől, helytől és eszközöktől függetlenül. Az ügyfelek és a cégek közti kapcsolatok gyorsabbá és közvetlenebbé válnak. A cégek IKT-vezetői előtt az a feladat áll, hogy informatikai rendszereiket és infrastruktúráikat a küszöbön álló új ügyfélkorszaknak megfelelően alakítsák át. Ezt a folyamatot a technológia teszi lehetővé; ez viszi előre a vállalkozásokat és segít azoknak új piaci szegmensek meghódításában világszerte, személyre szabott termékek gyártásában, az ügyfelek közvetlen megszólításában és abban, hogy gyorsan reagáljanak új igényekre.

A 2013-ban a T-Systems és a Deutsche Telekom a CeBIT-en a bemutatja, hogy az IKT-megoldások hogyan segíthetik a cégeket a zéró távolság megvalósításában. Mindennek az alapja a felhő- és szélessávú infrastruktúra, amelyek rugalmasan, igény szerint biztosítják a cégek számára az olyan informatikai erőforrásokat, mint az adattárolás, a számítástechnikai kapacitás és különféle alkalmazások. „Big Data” analitika CRM-rendszerekből származó, strukturált információkkal és a közösségi háló strukturálatlan adatai együttesen segítik a cégeket abban, hogy gyorsabban és jobb döntéseket hozzanak. Az értékesítési tevékenységek például közvetlenül összehangolhatók az ügyfelek elvárásaival és a felhasználási mintákkal.

A mobileszközök felhő alapú kezelése lehetőséget ad a dolgozóknak, hogy akár útközben is hozzáférjenek fontos ügyfél-információkhoz. A virtuális együttműködés lehetővé teszi a földrajzi és médiaakadályok leküzdését munkacsoportokon belül, illetve a partnerekkel és végső ügyfelekkel szemben. Egy hosztolt magánfelhő méretezhető, biztonságos együttműködési eszközöket nyújt. A modern ügyfélkapcsolati felületek a közösségi médiát is magukba foglalják. Az ismeretek és az üzleti folyamatok ellen irányuló belső és külső támadásokkal szembeni védelemhez az IKT-biztonság adja az alapot. Példák az autóiparból, az energetika és az egészségügy területéről, a műszaki és a közszférából segítenek megmutatni, hogy a zéró távolság hol jelent ma már valóságot, valamint mindazokat az előnyöket, amelyeket az új ügyfélközelség hozhat a cégek számára. Reméljük, találkozunk az idei CeBIT-en!

Forrás: T-Systems International, sajtóhírek, 2013. január 16.