Bővít az IT Services Hungary

PrintAz informatikai outsourcing szolgáltatásokat nyújtó IT Services Hungary komoly fejlesztéseket hajt végre. Az idén is több száz alkalmazottat készülnek felvenni.

Az új feladatoknak köszönhetően gyorsan bővül az IT Services Hungary, az idén is többszáz új munkatársat vesz fel a cég. Az informatikai outsourcing szolgáltatásokat nyújtó vállalat tavaly 36 milliárd forintos bevételt ért el, ez ötmilliárd forinttal haladta meg az egy évvel korábbit.

A tavalyi hatszáz után az idén is többszáz fővel növeli alkalmazottai számát az IT Services Hungary Kft. – tudtuk meg Bőthe Csabától, a társaság ügyvezető igazgatójától. Az informatikai tevékenységkihelyezéssel (it-outsourcing) foglalkozó cég a múlt évet 3050 fővel zárta, jelenleg pedig már 3200-an dolgoznak a társaságnál. A német T-Systems száz százalékos tulajdonában lévő társasághoz folyamatosan kerülnek át feladatok az anyacég nyugat-európai érdekeltségeitől, ez indokolta az elmúlt évek jelentős bővítését és ezért van szükség az idén is még többszáz új munkatársra. A magyar vállalat felértékelődésében a jelentős árelőny – a hazai munkaerő még mindig lényegesen olcsóbb, mint a nyugat-európai – mellett egyre nagyobb szerepet játszik a felhalmozódott szaktudás is – mondta el Bőthe Csaba. A cégvezető közlése szerint a társaság igen széleskörű tevékenységet végez, így a klasszikus informatikai helpdesk szolgáltatások mellett rendszerintegrátori, szoftverfejlesztési, adatbázis üzemeltetési feladatokat is ellátnak. Az IT Services Hungary többek között nagy német autógyártóknak, pénzügyi vállalkozásoknak, illetve az energiaszektor szereplőinek szolgáltat, így a budapesti központból látják el a BMW, a Daimler, valamint a SHELL bizonyos informatikai feladatait, de a Deutsche Post is ügyfelük.

Mivel a társaság csak külföldre szolgáltat, ezért nyelveket jól beszélő és az informatikához is értő munkatársakat keresnek. A folyamatosan bővülő munkaerőigény miatt az elmúlt években a budapesti központ mellett több telephelyet is létrehoztak az országban a nagy egyetemi városokban. Továbbra is a fővárosi létesítményben dolgoznak a legtöbben, 1600-an, de az öt éve indult debreceni központban is már 1400 munkatársuk van. Szegeden egy kisebb létszámú csapatuk dolgozik különleges projekteken, míg a legújabb, tavaly megnyitott pécsi telephelyen 110 alkalmazottja van a társaságnak. További központok létrehozását egyelőre nem tervezik, és a munkaerőtoborzásban is új módszerekkel próbálkoznak. Mivel az a tapasztalat, hogy nem koncentráltan, hanem az országban szétszórtan lehet megtalálni a megfelelő tudással bíró szakembereket, ezért az otthonról történő munkavégzés (home office) is egyre gyakoribb – tette hozzá Bőthe Csaba. „Mivel egyre nehezebb megtalálni a megfelelően képzett munkaerőt, ezért inkább kitermelni kell őket” – mutatott rá a cég vezetője. A vállalat így együttműködik felsőoktatási intézményekkel, középiskolákkal sőt, általános iskolákkal is, és a számítógépes rendszer fejlesztésének támogatása mellett például a tananyag összeállításához is segítséget nyújtanak.

Kiszervezett feladatok

A múlt évben a Gartner becslése szerint 251 milliárd dollárt költöttek informatikai outsourcingra világszerte, ez 2,1 százalékos növekedést jelentett 2011-hez képest. A nem a vállalkozások alaptevékenységéhez kapcsolódó – elsősorban informatikai – feladatok külső szolgáltatóra bízása az amerikai cégeknél jelent meg elsőként, de a költséghatékony megoldást Nyugat-Európában is széleskörűen alkalmazzák. Az informatikai outsourcing, amely kezdetben főként az it-infrastruktúra üzemeltetésével kapcsolatos tennivalók kiszervezését jelentette, napjainkra többek között az összetett nagyvállalati alkalmazások, adatbázisok kezelését is magában foglalja.

Forrás: Világgazdaság, 2013. július 9.
http://www.vg.hu/vallalatok/bovit-az-it-services-hungary-407124