Az ITSH üzemelteti az Open Telekom Cloudot

Open Telekom CloudEurópában egyedülálló lehetőséget kapott az IT Services Hungary. Izgalmas feladatokat oldanak meg, nagyot léptek előre a munkavállalók szemében is.

A nyilvános felhőszolgáltatások piaca világszerte dinamikusan növekvő tendenciát mutat, idén Európában 14,6 milliárd eurót várnak az iparágtól a szakértők. A hagyományos számításifelhő-szolgáltatásokra épülő modell lényege, hogy a szolgáltató felel az erőforrásokért (mint az alkalmazások vagy a tárolókapacitás), melyeket nyilvánosan elérhetővé tesz a nagyközönség számára az interneten keresztül.

A Deutsche Telekom AG amerikai versenytársaival szemben (Google App Engine, Amazon AWS, Microsoft Azure) kifejezetten az európai vállalatok igényeire fókuszálva döntött a megfizethető nyilvános IaaS felhő (Infrastructure as a Service – infrastruktúra mint szolgáltatás), az Open Telekom Cloud (OTC) létrehozásáról, amihez a nyílt forráskódú Openstack platformját választotta. A Huaweijel kötött együttműködés révén már tavaly elindították a szolgáltatás zártkörű (meghívásos) tesztjét, az idei évtől kezdődően pedig több fázisban nyitják meg a nagyközönség előtt is a csatlakozás lehetőségét.

Az Open Telekom Cloud (OTC) teljes üzemeltetését a Magyarországon egyedülálló, komplett ICTO szolgáltatási portfólióval rendelkező IT Services Hungary (ITSH) végzi. Nem véletlen tehát, hogy a vállalat a Randstad 2016-os (munkavállalói körben végzett) felmérése alapján a nyolcadik legvonzóbb vállalat és a második legvonzóbb munkáltató lett az IT iparág iránt érdeklődő, angol és német nyelveken beszélők körében Magyarországon.

Az Open Telekom Cloudot kiszolgáló adatközpont fizikailag Németországban van, azaz az európai szabályozások szerint működik, az ITSH pedig Magyarországról végzi az OTC üzemeltetési feladataival kapcsolatos teljes irányítást, tehát még az adatközponti technikusokat is a három hazai telephelyről (Budapest, Debrecen, Pécs) vezénylik.

Jelenleg az OTC Unmanaged szolgáltatásai érhetők el publikusan, a szolgáltatásfejlesztés viszont folyamatos: még 2016-ban elérhetők lesznek a Managed OS megoldások, illetve az ITSH a SAP Hana integráció megvalósítását is prioritásként kezeli. Az új kihívások további munkaerő felvételét teszik lehetővé, az idei évben elsősorban Openstack, üzemeltetés, virtualizáció és storage területekre keresnek elkötelezett szakembereket (juniortól a seniorig); mintegy 30-40 fővel bővítik a budapesti és pécsi állományt.

A T-Systems International multinacionális hátterével és az Európai viszonylatban egyedülálló, izgalmas feladatokat kínáló ITSH filozófiája, hogy a legképzettebb és legmotiváltabb szakmai csapattal a legjobb minőségű eredményeket biztosítsa, ezért a dolgozókat folyamatosan továbbképzi, és mentorprogramjával szakmai- és személyes fejlődésüket egyaránt garantálja.

Forrás: IT Café, 2016. június 23.