AZ IT Services Hungary munkavállalói létszáma elérte a 3000 főt

A potenciális munkavállalók körében legismertebb és egyben Magyarország 3. legvonzóbb munkáltatója tovább bővül, több száz szakértő felvételét tervezi.

Budapest, 2012. október 26. – Magyarország legnagyobb ICT munkaadója, a német T-Systems International magyarországi leányvállalata külső szakértők bevonásával értékelte iparági pozícióját és számolt be ambiciózus terveiről.

Az IT Services Hungary 2006-os megalakulása óta a T-Systems International csoportban ICT-szolgáltatói központ funkciót lát el: budapesti, debreceni, szegedi és pécsi telephelyein főként az anyavállalat – a Deutsche Telekom AG – és a cégcsoport nemzetközi ügyfelei számára egyedülálló módon teljes körű ICTO szolgáltatást nyújt. A vállalat a tudásba fektet és hosszú távra tervez Magyarországon. Bőthe Csaba ügyvezető igazgató további több száz munkahely létrehozásával kalkulál 2013-ban is:

„Az elkövetkező években, dinamikus növekedést irányoztunk elő. E terv eléréséhez a külföldi, globális ügyfeleknek nyújtott outsourcing szolgáltatások növelése mellett szeretnénk széleskörű nemzetközi tapasztalatunkat kamatoztatva, a T-Systems Magyarországgal szoros együttműködésben, egy a jelenleginél markánsabb hazai ügyfélkört is kiszolgálni. A kooperáció alapjait a külföldi T-Systems cégeknél bevált modell szolgálja: az értékesítést és ügyfélkapcsolatot ellátó T-Systems Magyarország alvállalkozójaként a kompetenciaterületeinkre koncentrálva végzünk költséghatékony ICT szolgáltatói tevékenységet partnerünk ügyfelei számára.”

Bőthe Csaba továbbra is jövedelmezőnek látja az ICT iparágat, amit az informatikai piac legnagyobb nemzetközi kutató és elemző cégeként ismert Gartner legfrissebb kutatásai is igazolnak. Magyarország az informatikai infrastrukturális alapok és a kompetencia-háttér tekintetében a kelet-közép-európai régió 29 országának élbolyában továbbra is kiemelkedően jól teljesít. Piaci perspektívák szerinti csoportosításban az A1 kategóriában Lengyel- és Csehországgal versenyzünk. Papp László, a Gartner hazai képviseletének vezetője nemzetgazdasági szempontból a régiós-globális szolgáltatásokban, azon belül is az IT-szolgáltató központok szegmensében lát nagy húzóerőt:

„Az IT szolgáltatások evolúciójának kellős közepén járunk, a magyar piac állapota a régióhoz képest stabil hátteret ad e szegmens intenzív felfutásának. A folyamatra mindenképp pozitívan hat a hazai ICT szektor nemzetközi szerepe és versenyelőnye – a kedvező időzóna, kulturális közelség és kompetencia, illetve a nyelvtudás felértékelődése.” A szakember szerint a tény, hogy az ITSH főleg a nyugat-európai (jellemzően a német) piacra szolgáltat, olyan stabilitást ad, amelyre további fejlesztéseket alapozhat a vállalat.

Az IT Services Hungary a magasabb kvalifikációt igénylő innovatív, elsősorban kutatás-fejlesztés típusú tevékenységekre helyezi a hangsúlyt jövőben. Tapasztalt szakértőire alapozva keresi a lehetőségét egy kompetencia-alapú ICT-szolgáltató központ kialakításának, amellyel a legmagasabb szakmai hozzáértést igénylő hazai és nemzetközi megbízások is megcélozhatók.

„3000 munkatársunk részére többrétű, speciális képzési rendszert kínálunk” – ismerteti a vállalat törekvéseihez illeszkedő képzési és hr-stratégiát Forgács Judit, az IT Services Hungary hr-igazgatója. „Tudatosan támogatjuk a pályakezdőket is; 10-12 oktatási intézménnyel ápolunk szerződéses kapcsolatot, továbbá a Debreceni Egyetemen kihelyezett informatikai tanszékünk mellett az IT Services Akadémia program révén a diplomázóknak, a Train IT informatikai kurzussal pedig a nem IT végzettségűeknek kínálunk megfelelő színvonalú oktatást.A debrecenihez hasonló együttműködés kialakítását kezdtük meg idén a miskolci és a pécsi egyetemmel is.”

Az IT Services Hungary nem csak a versengő munkaerőpiacon méretteti meg magát, tavaly óta az Aon Hewitt és az AIESEC Magyarország Munkáltatói Márka Kutatásának eredményeit is tudatosan használja. A kutatás a pályakezdők és a már több éves munkatapasztalattal rendelkezők munkaerőpiacról alkotott véleményét vizsgálja. A kérdőíveket 27 ezren töltötték ki, 247 vállalatot értékeltek azok ismertségéről, vonzóságáról és megkülönböztető jellemzőikről, versenyelőnyeikről, egyedi vonásaikról.

„Figyelemreméltó eredmény, hogy a vállalat által azonosított célcsoport, az IT iparág iránt vonzódó, angol és német nyelveket beszélők körében az IT Services Hungary kimagasló eredményt ért el a további 247 céggel való összehasonlításban: a legismertebb és a 3. legvonzóbb vállalat lett” – összegezte a kutatás eredményeit Sziber Éva, az Aon Hewitt magyarországi Employer Branding szakterület vezetője. „Az ITSH potenciális munkavállalói számára a fizetésen és stabilitáson kívül a szakmai fejlődés és a csapatmunka a legfontosabb munkahely választási szempont. A karrier lehetőségek és a nemzetközi háttér is szerepet játszik a választásukban, ahogy az innovativitás iránti igény is.”

További információ:

Gyöngyös Krisztina
Café PR Kft.
H-1037 Budapest, Seregély u. 3-5.
Tel: +36 1 880 3089
Email: gyongyos.krisztina@cafepr.hu

Az IT Services Hungary Kft. bemutatása

Magyarország legnagyobb ICT munkaadója a német T-Systems International magyar leányvállalata. A T-Systems nemzetközi termelési láncának fontos elemeként az IT Services Hungary Magyarország legdinamikusabban fejlődő informatikai szolgáltató központja 2008-ban elnyerte az “Év befektetője” díjat. Az informatikai és telekommunikációs tanácsadási szolgáltatások széles köréből a vállalat az informatikai megoldások menedzsmentjére és kiszervezésére, valamint fejlesztésre és rendszerintegrációra összpontosít. A vállalat folyamatosan fejleszti budapesti, debreceni és pécsi telephelyét, valamint várja tapasztalt informatikusok jelentkezését.
http://www.it-services.hu

A T-Systems bemutatása

Globális adatközpontjaira és hálózataira alapozva a T-Systems informatikai és kommunikációtechnológia (ICT) szolgáltatásokat nyújt multinacionális vállalatoknak és közintézményeknek. Így a Deutsche Telekom vállalati ügyfeleket kiszolgáló részlege integrált megoldásokat kínál az üzleti világ és a társadalom közös jövőjének biztosítása céljából. Közel 48 200 munkavállaló dolgozik azon világszerte, hogy iparági tapasztalatát és ICT innovációt ötvözve magas hozzáadott értékkel egészítse ki ügyfelei alapvető üzleti tevékenységét. A T-Systems közel 9.2 milliárd euró árbevételt generált a 2011-es pénzügyi évben.

A Deutsche Telekom bemutatása

A Deutsche Telekom a világ egyik vezető integrált telekommunikációs szolgáltatást nyújtó vállalata közel 130 millió mobil felhasználóval, 33 millió vezetékes hálózati,- és mintegy 17 millió szélessávú vonallal.(2012. június 30-i adatok szerint.) A Deutsche Telekom csoport a vezetékes telefónia, a mobil kommunikáció, az internet és IP televízió területén kínál termékeket és szolgáltatásokat lakossági felhasználók számára és ICT megoldásokat az üzleti szektor és közszféra szereplőinek. A Deutsche Telekom több mint 50 országban van jelen, és világszerte közel  233 000 munkavállalóval rendelkezik. A vállalatcsoport 58.7 milliárd euró árbevételének több mint felét Németországon kívül generálta a 2011-es pénzügyi évben. (2011. december 31-i adatok szerint.)
További információ elérhető a www.telekom.com oldalon.

A Gartnerről:

A Gartner, Inc. (NYSE: IT) a világ vezető üzleti technológiai elemző-tanácsadó vállalata. Technológiával kapcsolatos tudást kínálunk ügyfeleink számára, hogy mindennap a helyes döntéseket tudják meghozni. A vállalati és közigazgatási CIO-któl és szenior IT vezetőktől a high-tech, telekommunikációs és professzionális szolgáltató cégek üzleti vezetőiig a 12 ezer különböző szervezetnél dolgozó ügyfelünk értékes partnere vagyunk. A Gartner Research, Gartner Executive Programs, Gartner Consulting és Gartner Events erőforrásain keresztül minden egyes ügyfelünknél azon dolgozunk, hogy a saját munkaköréhez igazodva kutassuk, elemezzük és értelmezzük az IT üzleti aspektusait. Az 1979-ben alapított Gartner központja az amerikai Connecticut államban található Stamfordban van. A vállalatnál 5200 munkatárs, köztük 1280 kutató elemző és tanácsadó dolgozik, akik összesen 85 ország ügyfeleit szolgálják ki. www.gartner.com
A Gartner magyarországi képviseletét 2011. augusztus 1-től az i-Tango Tanácsadó Kft. (ITango) látja el.

Az Aon Hewitt-ról:

Az Aon Hewitt világelső a humánerőforrás tanácsadás területén. Partnerei üzleti eredményeinek növelése érdekében a legösszetettebb javadalmazási és tehetségmenedzsment kihívásokra is kínál megoldást, a kapcsolódó pénzügyi megoldásokat is beleértve. Az Aon Hewitt különböző stratégiákat dolgoz ki, valósít meg, kommunikál és adminisztrál a humánerőforrás, a nyugdíj, a befektetések, az egészségügy, a kompenzáció, és a tehetségmenedzsment területén. Világszerte 90 országban 29,000 munkatársa azon dolgozik, hogy jobb munkahelyeket teremtsen ügyfelei és azok alkalmazottai számára. www.aonhewitt.com