Amikor a világ közepe Debrecenben van

Kovácsné-Németh-Erika-8[1]Az IT Services Hungary (ITSH) debreceni telephelyének munkatársai − legalábbis virtuálisan − a világ számos pontján jelen vannak. A szakmai háttér miatt ugyanis Debrecenben található, többek között, az IT Services telekommunikációs szolgáltatásokat nyújtó ágazata, amely partnerei számára − melyek elsősorban nemzetközi nagyvállalatok − a hálózat kiépítésének koordinálásától a technikai feltételek biztosításán át egészen a napi üzemeltetésig komplex tevékenységet lát el.

A debreceni hálózati szakembereket a cég anyavállalata, a T-Systems International már a hálózatépítés első fázisába bevonja, azaz ellenőrzik, hogy a vevő által igényelt hálózat milyen feltételekkel valósítható meg. Megvizsgálják a projekt technikai megvalósíthatóságát, pénzügyi hátterét, meghatározzák a szükséges erőforrásokat, majd javaslatot tesznek a megvalósításra.

Az ügyfélkörben található multinacionális vállalatok jellemzően több telephellyel rendelkeznek a világ különböző pontjain. Az e telephelyek működéséhez szükséges telekommunikációs hálózatok életre hívása is jellemzően az IT Services munkatársainak a feladata. “Előfordul, hogy egy ügyfél új telephelyet akar nyitni, vagy egy meglévő telephely hálózati infrastruktúráját átalakítani a világ bármely pontján, például Szingapúrban. Mi ebben az esetben megszervezzük a hálózatépítést és tesztelve adjuk azt át a partnernek”. – mutatja be egy gyakorlati példán keresztül a terület tevékenységét Kovács Erika, az ITSH telekommunikációs szolgáltatásokért felelős üzletágának vezetője.

A debreceni csapat ráadásul azt is vállalni tudja, hogy a hálózatokon keletkező − ahogy a szakmai szleng fogalmaz − incidenseket, eseményeket kezelje a partner igénye szerint: a különösen kritikus eseteket például akár két órán belül megoldják. A nem kívánt események időben történő észlelésére proaktív hálózati monitorozást is végeznek, ami többek között lehetővé teszi az azonnali reagálást a kritikus eseményekre. “Kihívásokkal teli, de sokkal érdekesebb és komplexebb munkáról van szó, mint ahogyan azt a kívülállók elsőre gondolnák” – fogalmaz Kovács Erika. A projektek nemzetköziségéből fakadóan gyakran dolgoznak együtt különböző kultúrájú emberek, ennek megfelelően a munkatársakkal kapcsolatos egyik legfontosabb elvárás a német és az angol nyelv ismerete. A telekommunikációs szolgáltatásokért és megoldásokért felelős szakember még hozzátette: “Egy-egy ilyen munka során gyakran előfordulnak érdekes vagy lehetetlennek tűnő helyzetek. Utalhatnék arra a brazíliai projektre, ahol a megrendelő a portugálon kívül csak spanyolul beszélt egy keveset, vagy arra a fejlesztésre, ahol a partner azt jelezte felénk, minden feltétel adott a hálózatkiépítés megkezdéséhez, a helyszínen azonban kiderült, hogy lakott területtől távol, egy kietlen vidéken magányosan álló épületbe kell bevinnünk és kiépítenünk a hálózatot.” A jelek szerint az ITSH debreceni csapata nem ismer lehetetlent. A hálózat kiépítését németországi viszonylatban 45 munkanap alatt, egyéb nemzetközi viszonylatban pedig 55 nap alatt kell teljesíteniük. A számok azonban önmagukért beszélnek: az ITSH csak az idén már több mint 2500 megrendelésnek tett eleget, ami ennél jóval több hálózati végpontot jelent világszerte.

“Ahhoz persze, hogy az ITSH ezt a világot átszövő hálózati szolgáltatást nyújtani tudja, külső együttműködő partnerekre is szükség van. A projektek sikeres megvalósításában nélkülözhetetlen számunkra az a partneri (alvállalkozói) hálózat, amellyel a T-Systems-Csoport rendelkezik világszerte” − nyilatkozta Kovács Erika. Az ügyfelek számának növekedésével egyre több jól képzett szakemberre van szükség. A munkaerő biztosításában egyik legfontosabb stratégiai partnerük a Debreceni Egyetem, ahonnan szakembereik jó része kikerül.

Forrás: Napi Gazdaság, 2013. október 22.