A tömegek tudásának kiaknázása

Andrew McAfee, a Harvard Business School professzora meg van győződve arról, hogy a kollektív intelligencia jelentősen növeli a projektek átfutási idejét és minőségét. A legsikeresebb példa erre a Google. A mindössze 13 éves keresőmotor-úttörő tőzsdei értéke 200 milliárd euró, amellyel a cég a világ tizedik legértékesebb vállalkozása. Az alapítók zsenialitása csak részben magyarázat a cég óriási sikerére – abban ugyanúgy szerepet játszanak élvonalbeli kollaborációs és vállalkozás 2.0 eszközei és megközelítései. A Google például rendszeresen szervez olyan rendezvényeket, amelyek lehetőséget biztosítanak az alkalmazottak számára, hogy kapcsolatokat teremtsenek és megosszák megfigyeléseiket a fejlesztői közösséggel.
A 3 200 vezető beosztású személyre kiterjedő McKinsey tanulmány statisztikailag jelentős összefüggést talált a kollaborációs eszközök használata és a piaci részesedés növekedése között. Ennek egyik fontos oka, hogy a tudás gyorsabb felhalmozódása valamint a dolgozók, partnerek, beszállítók és fogyasztók közti jobb együttműködés válik lehetővé az egyesített kommunikációs és web 2.0 alkalmazásoknak köszönhetően.

A kollaborációs hálózatok felemelkedése

A Detecon elemzője és kollaborációs szakértője dr. Christian Krämer úgy véli, hogy a virtuális partneri hálózatok 2030-tól döntő szerepet játszanak majd a sikerben. E hálózatok segítik majd a vállalatokat abban, hogy egyesítsék szakértelmüket, megosszák a kockázatot és a költségeket, növeljék és elosszák munkaterheiket, valamint javítsák ügyfélszolgálatukat.

Az integráció szükségessége

Azonban „A kollaborációs szoftver-bevezetési projektek állapota: 2011” című 2011. márciusi jelentésében Forrester arra figyelmeztet, hogy az nem növeli automatikusan a termelékenységet, ha egyszerűen biztosítjuk a dolgozók számára a kollaborációs alkalmazásokat. Ha egy csapat tagjaitól eredményes együttműködést várunk, az eszközöket először integrálni kell a vállalat folyamataiba és infrastruktúráiba, az állománynak pedig tisztában kell lennie azzal, hogy mikor melyik szoftvert kell használni.

A Shell a Microsoft SharePointra támaszkodik

Figyelemre méltó példa egy olyan T-Systems megoldás, amely a Microsoft SharePointot és az informatikai felhőt ötvözi egyik ügyfele, a Shell számára. Idén nyártól a Shell alkalmazottak a felhőn keresztül érhetik el biztonságosan ezt a megoldást. A platform üzemeltetése egy T-Systems adatközpontban történik, és a nagy előnye a Shell alkalmazottak számára abban rejlik, hogy bármikor, bármelyik telephelyről együttműködhetnek kollégáikkal világszerte.
Az eredeti cikket itt olvashatod.