A T-Systems International megaüzletet nyert a Sparda Banknál

A „Sparda-Banken” csoport jövőbiztos kiszervezési megállapodást kötött a T-Systems International-al (TSI). A hét évre szóló szerződés volumene több százmillió eurós és egy újabb, hároméves hosszabbítási opciót is tartalmaz. A Deutsche Telekom vállalati üzletága a TSI a „Sparda-Datenverarbeitung eG” (SDV-IT), a Sparda-bankok központi szolgáltatójának teljes informatikai infrastruktúráját átveszi, és az összes mainframe és szerverkörnyezetet a TSI rendkívül biztonságos németországi adatközpontjaiba költözteti. Egészen mostanáig a Sparda-Bank belső IT szolgáltatója két számítógépközpontot üzemeltetett önállóan Nürnbergben. A klasszikus kiszervezési szerződés az utóbbi hónapok egyik legjelentősebb megállapodása a nemzetközi IT piacon.

A T-Systems International szerződéses szolgáltatásai a teljes informatikai infrastruktúrát és a mainframe (azaz nagyszámítógépes) szolgáltatásokat is tartalmazzák. Az alkalmazások – pl. az alapvető banki rendszer vagy a fizetési tranzakciók megoldásai – kezelését továbbra is a Sparda-Datenverarbeitung eG munkatársai végzik, akárcsak a szoftverek továbbfejlesztését. A megállapodásnak része mintegy 120, értékes informatikai és banki szakértelemmel rendelkező munkatárs átvétele is a TSI-hez.

Alap a költségmegtakarításhoz és digitalizációhoz

„A banki világ jelenlegi piaci helyzete, amelyet alacsony kamatrések, szigorodó szabályozói előírások és a digitalizációra való szükségszerű törekvés jellemeznek, megköveteli egy professzionális informatikai szolgáltató által kínált fenntartható intézkedéseket. Ezért szüntelenül fokoznunk kell hatékonyságunkat, csökkentenünk költségeinket, és egyúttal ösztönöznünk az innovációkat, hogy jelenlegi jó versenyhelyzetünket tovább erősíthessük. A T-Systems-zel kötött informatikai kiszervezési szerződés potenciálisan több százmillió eurós költségmegtakarítást kínál, így megtesszük jelenlegi digitalizációs stratégiánk következő logikus lépését” – mondta el Burkhard Kintscher, az SDV-IT vezérigazgatója. „Tudatosan döntöttünk a T-Systems International mellett, mert értékeljük a partneri viszonyon alapuló együttműködést, és mert a vállalat megfelelőség és informatikai biztonság tekintetében kiváló hírnévnek örvend a piacon. Az erős és tapasztalt partnert jelentő T-Systems-zel együtt képesek vagyunk költséghatékonyan megfelelni a BaFin (Szövetségi Pénzügyi Felügyeleti Hatóság) banki felügyeleti hatóság szigorú elvárásainak.”

„A Sparda Group megbízásának elnyerése is mutatja, hogy az ügyfeleknek továbbra is szükségük van segítségre komplex informatikai infrastruktúráik irányításához. Digitalizációs partnerként segítünk ügyfeleinknek a nagyobb termelékenység- és hatékonyság javításában informatikai rendszereiken belül, ahogy támogatjuk őket a digitalizáció útján is” – mondta el Adel Al-Saleh, a Deutsche Telekom igazgatósági tagja, a T-Systems International vezérigazgatója. Az ISG index szerint a klasszikus kiszervezés, amelyet már gyakran le is írtak, 2017 utolsó negyedévében még jelentős fellendülést is mutatott az európai, közel-keleti és afrikai (EMEA) térségben.

Hálózati infrastruktúra és informatikai biztonság

Az informatikai infrastruktúra mellett a T-Systems International a hálózati infrastruktúra-szolgáltatásokat is biztosítja majd a teljes Sparda Groupnak. Ezekbe beletartozik a biztonságos kapcsolat biztosítása a Sparda Group tizenkét regionális takarékszövetkezetének mintegy 400 fiókja és a számítógép-központok között, a helyi hálózatok a Sparda-bankok helyszínein, valamint a Call Centerek és a nagyjából 6 000 alkalmazott munkaállomás-rendszerei között.

A széleskörű biztonsági szolgáltatások a szerződés részei maradnak. A T-Systems International központi tűzfal-szolgáltatást és Security Information & Event Management (SIEM) rendszert is biztosít majd, amely lehetővé teszi az informatikai rendszereket érintő fenyegetések és támadások valós idejű elemzését, hogy ezek észlelhetők és elháríthatók legyenek, mielőtt bármilyen tényleges kárt okoznának. Az átfogó biztonsági csomagot azonosság- és hozzáférés-kezelés (Identity & Access Management – IAM) és nyilvános kulcsú infrastruktúra (Public Key Infrastructure – PKI) szolgáltatások egészítik ki.

A Sparda Data Processing eG 1983 márciusában jött létre, mint a Sparda-bankok központi informatikai szolgáltatója. Több mint 30 éve fejleszt biztonságos és innovatív megoldásokat tagjai számára. Ezekbe olyan banki alkalmazások tartoznak, mint az alapvető banki tevékenységek, fizetési tranzakciók, értékesítési megoldások és ingatlan finanszírozás. A banki informatika „szíve” a „BASE”, a központi banki rendszer.

A Sparda Banks egy jelenleg tizenkét regionális takarékszövetkezetből álló csoport, amely mintegy 6 000 alkalmazottjával több mint 400 fiókban 3,6 millió tagot szolgál ki Németországban. A vállalat számára mind a mai napig a privát ügyfelek tartoznak az üzleti tevékenységének középpontjában, így a Sparda-bankok csoportja az egyetlen olyan bankcsoport Németországban, amely kizárólag a lakossági szegmensben tevékenykedik. A Sparda-bankok egyaránt közvetlen és fiókbankok is, vagyis a bank ügyfelei folyószámláik kapcsán csaknem mindent el tudnak intézni telefonon vagy interneten.

 

Forrás: T-Systems International, sajtóhírek, 2018. április 26.