Szoták Bea

Bemutatjuk Szoták Beát, az IT Services Hungary operatív vezetőjét

Az állásstatisztikák szerte a világon azt mutatják, hogy a nők szerepe egyre jelentősebbé válik. A női esélyegyenlőség megteremtése a munkaerőpiacon több éve kiemelt téma: az Európai Unió 2010-re 60 százalékra kívánja növelni a nők foglalkoztatottságát, hazánk pedig teljesíteni szeretné a lisszaboni tervben vállalt 53,2 százalékot. Mi azt az álláspontot valljuk, hogy az esélyegyenlőség ezen a területen is fontos számunkra, ennek bizonyítékaként Szoták Bea debreceni kollégánkat kérdeztük.

Bea 2008 októbere óta dolgozik cégünknél. Karrierjét csoportvezetőként kezdte a International Service Desken, majd 2009. szeptember 1-től a telecommunications szektorral foglalkozó osztályunkon operatív vezetői pozíciót tölt be.

Milyen területeken dolgoztál eddig, milyen pozícióban?

1995 óta dolgozom az üzleti szférában. A termelésben töltöttem közel tíz évet, majd pedig egy svéd telekommunikációs cég debreceni irodáját vezettem.

És miért éppen az ITSH-t választottad?

Az ITSH-hoz arculata, dinamizmusa, német kötődése vonzott legfőképpen, így 2008. októberében megpályáztam és sikeresen elnyertem egy csoportvezetői állást. Egy olyan csoport vezetését kaptam meg, amely korábban még nem volt Debrecenben. Szép feladat volt a Service Desk felépítése, működtetése. Büszke vagyok arra, hogy ebben részt vehettem.

Hogyan lettél operatív vezető?

A munka meghozta a gyümölcsét és ez arra motivált, hogy cégen belül egy olyan új területre váltsak, ahol a DSS-en szerzett tapasztalataimat hasznosítani tudom. Egy olyan területre, amely még az építkezés, stabilizálás fázisában van. Belső jelentkezésen keresztül vezetett az út a Service Integration Center operatív vezetői pozíciójához

Mit vársz a közeljövőtől?

A teljes SIC csapat közel 80 fő, a zökkenőmentes, magas minőségű üzemeltetés biztosítása és a különböző projektek koordinálása a legfőbb feladataim. Kihívásokkal teli időszak lesz, lehetőséget adva eddigi vezetői tapasztalataim hasznosítására.

Szerinted mi kell ahhoz, hogy valaki vezető lehessen?

Elsősorban elkötelezettség és elhivatottság, kellő ambíció az előrelépéshez.

Ha az ember menedzser szeretne lenni, mindenképpen szem előtt kell tartania azt, hogy emberekkel fog dolgozni, számukra egyfajta minta szerepét tölti be. Fontos még észben tartani, hogy nem lehet mindent asztal mellől tervezni, a folyamatos és intenzív jelenlét, a kommunikáció szükséges minden csapatban.